21.den - Essaouira


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Marrakech-Tensift-El Haouz » Essaouira
December 19th 2017
Published: January 1st 2018
Edit Blog Post

Ranajky mali byt od 8/00 ale 8/30 este nikde nic. Ani domaci

Dvere zamknute, zacinam prehladavat izby na prizemy, mam stastie hned v prvej. Spi tam jeden z obsluhy.

Odomyka mi dvere, peniaze nepyta, ja sa ani nehrnem mu ich dat, bo sak neni su ranajky nebudu peniaze. Takze po gratis ubytku smer bus na vlakovu stanicu.

Na Arset El Bilk naskakujem do busu c.14, ktory ide okolo vlakovej stanici.

Vodicovy platim 4dh, dostavam listok a usadzam sa. V buse dost skolakov. Skolacky tu maju ako uniformy take biele dlhsie bluzky.

Po vystupeny z busu mi ostava este 1,5 hod.

Oproti supratours stanici zapadam teda na ranajky.

Davam si to iste co sofer busu, polievku, chleba a samozrejme nesmie chybat caj.

Ten si uz ako rodeny marocan parkrat prelievam z pohara nazad do cajniku.

Najedeny si robim este blizku obhliadku vlakovej stanici, nic zaujimave akurat free wifi.

Skoro vsetci ludia si davaju batozinu do podpalubia, treba to ist nahlasit nazad do budovy, tam zaplatit, clovek dostane nalepku a tu si da na batoh.

Ja tuto sluzbu nevyuzivam a batoh si berem hore medzi nohy.

Sediet mam na 14 v ulicke ale usadzam sa na 13 pri okne. Uz, uz to vyzeralo, ze budem sediet sam ale na poslednu chvilu prichazda moj spolusediaci. Marocan co celu cestu telefonoval.

Zvacsa sa ide stale po dialnici.

Po neakych 3 hodinach prichadzame do mojho dalsieho mesta, Astaporu.

Ok je to Essaouira a nie vymyslene mesto z game of thrones.

Po vystupeny z busu, klasicky zapate gps a smer ubytko.

White and blue hostel najdeny v pohode, len problem s domacimi. Presiel som ho hore dole a po domacich ani stopy.

Az jedna sikmacka mi ich nasla.

V 4.dorme sme traja, ja a dvaja poliaci. Obaja riadne nachcypany. Na letisku neodhadli svoju spotrebu alkoholu a chcu mi predat flasu ruskej vodky za 3€.

Prieskum mediny moze zacat.

Najskor zapadam na jedlo. Davam si rozne ryby. Prisada si ku mne zrejme neaky majitel ubytka, velice vychvaluje tento maly obchodik s jedlom a samozrejme i toto mesto.

Predavac ang nehovoril ale volako sme sa dohodli. Tak ako vsade v tychto mini obchodikoch/restikach/vyvarovnach aj tu je jeho pomocna sila syn.

Po fajn jedle zacina tulanie sa medinou.

Zatial sa mi to tu paci, fajn ulicky, ludia v pohode, ziadne hello my friend.

Rekonstruuju tu niektore chodniky o rok to tu bude uz uplne ine.

Bohuzial na mestske hradby sa neda dostat, bo aj to rekonstruuju. Velka skoda.

Ulickami a teda len tak motam az sa dostavam k pristavu.

Tu kopa malych rybarskych lodiek a dost stankov s cerstvymi ulovkami.

Prichadzam az na koniec pristavu, tu sa slpham na vysoku stenu (zabranu proti moru) a pochodujem vrchom nazad.

Po lavej strane su mensie ostrovceky, na jednom z nich je ruina neakeho toho strazneho hradu.

Postupne sa dostavam na dlhu piesocnu plaz.

Kopa zahalencov. Niektory tu hraju futbal, iny sa len tak prechadzaju a cakaju na zapad slnka.

Pohybuju sa tu aj predavaci kolacikov, ano specilanych kolacikov a hasisu.

Co mi cs z tangier hovorila tak jedneho jej kamosa takto nachytali.

Dosol k nemu chlapik ci nechce neaky ten matros, on ,ze hej a uz to bolo, hned mal na rukach puta. Jojo tajny provokatery su vsade.

Veceru volim mimo mediny kde su prakticky same turisticke restiky az na male vyvarovne s rybami. Ked som isiel na ubytko z plaze tak som tu objavil aj taku ulicku s vyvarovnami ale ani za boha ju uz nevim najst. S orientaciou tu mam stale problem a pritom je to tu uplne prtave.

Mimo mediny na ulici predavaju kopy mandariniek.

Zapadam do restiky na ulici Al Massira Al Khadra, skoro uplne pri konci.

Objednavam si polovicu kurata. To zapijam cerstvym pomarancovym dzusom. Ku kuratu som dostal aj par hranoliek ale fakt len par. Samozrejme jedenie rukami. Ku konci som mal uz dost velky problem zdolat tuto kopu jedla.

Na ubytku sa ledvaj stveram do postole, spim na navrchu. tu uz len odfukujem, som nenormalne nazraty.

naklady (1€ = 10,9907dh dh=marocky dirham)

mhd bus14 : 4dh

polievka, caj, chleba : 12dh

ryby : 20dh

voda 1,5l : 5dh

1/2kurata, hranolky, dzus : 70dh (60+10)

foto
essaouira

Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0404s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb