Lesotho

Africa » Lesotho » Sani Top
December 30th 2008
Published: December 30th 2008

I en forlænget weekend fra d. 12-16. december, var jeg i Lesotho med Anna (svensk) og Anne-Sofie (dansk). Til jer, som ikke gider slå op i et atlas, er Lesotho er et selvstændigt land, som ligger ca. 400 km syd for Pretoria. Det ligger midt inde i Sydafrika og er omkrænset hele vejen rundt. Det meste af landet ligger i bjergområder, og Lesotho deler bjerge med Drakensberg. Anne-SofieFrkMads... Read Full Entry

Photos are below

Anna med en meget fashionabel græshatAnna med en meget fashionabel græshat
Anna med en meget fashionabel græshat

Flere drenge/mænd lavede deres egen lille solhat af græs - Anna så sit snit til at stjæle en, som faldt af i et kapløb med nogle drenge.
AfslapningAfslapning
Afslapning

Efter en hård og udfordrende ride- og gåtur mod Bushman paintings, slapper Anna & Anne-Sofie af foran vores lille Basotho-hytte.
Anne-SofieAnne-Sofie
Anne-Sofie

Det lille udekøkken i vores lejr. Det ligner næsten et dansk sommerhus eller kolonihavehus.
Børn til dansBørn til dans
Børn til dans

Skolen var fyldt med børn - i alle aldre, også spædbørn som blev medbragt af søskende. De var alle sammen meget søde, men måske også lidt betuttede over, at der sad tre granvoksne, hvide piger der.
Endnu et springEndnu et spring
Endnu et spring

Surprise! Selvfølgelig skulle vi også springe over en å på vores vej mod Rock Pools.
Den udfordrende vej mod Rock PoolsDen udfordrende vej mod Rock Pools
Den udfordrende vej mod Rock Pools

Hvis man ikke var en bjergged, blev man det i hvert fald.
IshmaelIshmael
Ishmael

Vores guide, Ishmael - igen noget lettere på fødderne end os. Dagen forinden havde han også været i festen i skolen, hvor han havde givet opvisning sammen med de andre fyre. Det var han også ret så god til.
HyrderHyrder
Hyrder

Hyrder/børn fulgte efter os hele vejen til Rock Pools og tilbage igen. Måske vi var meget fascinerende - dumme turister!
Ishmael fortællerIshmael fortæller
Ishmael fortæller

Ishmael fortæller om Lesotho, Sydafrika og Verden
Anne-Sofie hopAnne-Sofie hop
Anne-Sofie hop

Første del af vores hoppeserie på vej væk fra Malealea - det brugte vi så en halv time på. Måske man godt kan forstå, at det tog os evigheder at komme hjem også.
Anna hopAnna hop
Anna hop

- Anna hopper igennem og letter virkelig fra jorden.
Inie hopInie hop
Inie hop

- og selvfølgelig skulle jeg også hoppe.

Tot: 0.121s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 53; dbt: 0.0507s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb