A Wildlife Weekend


Advertisement
Kenya's flag
Africa » Kenya
January 23rd 2010
Published: January 23rd 2010
Edit Blog Post

I sidste weekend levede undertegnet og 12 andre fra holdet som aegte Mzunguer (oversat fra swahili: hvide mennekser). Vi var nemlig paa safari i Maasai Mara, med alt hvad det indebaerer!
Vi blev modtaget af maasaier og indkvarteret i luksus telte og allerede her saa vi det 1. vilde dyr: en stor levende karkelak :P

De 3 doegn vi havde blev virkelig udnyttet: vi var oppe kl 6 for at se dyrenes aktiviket om morgenen mens solen stod op. Det var nok noget af det smukkeste jeg i mit liv har set. Loeverne laa kun 2 meter fra vores bil og smilede til os, mens deres unger aad dagens bytte: en doed gnu. Vi saa laeparter og geparter som ellers er et meget sjaeldent syn og vi saa en stor elefantflok med unger lege nyde livet naer et lille vandhul.

Mit sidste indlaeg handlede meget om mad (man er vel Brincker..) - og det var endnu en ting som var helt fantastik ved sarfarien. Vi fik hverken ugali eller boenner i hele 3 dage 😊 Og selvom vores egen private kok ikke just havde internationale skills, saa var det skoent at faa aeg og poelsertil morgenmad !

Jeg har ogsaa fundet ud af hvornaar man er aegte afrikaner; naar man ikke laengere bliver helt hoej af at se zebraer vandre roligt rundet langs trafikeret veje....
.... saa helt afrikaner bliver jeg nok aldrig 😊

Advertisement



23rd January 2010

hilsen fra det kolde Danmark
Kære Spohie! Tak for din spændende beretning. Det er da helt fantastisk, hvad du oplever. Jeg håber, resten af din tur vil blive lige så god som den har været indtil nu. Jeg er inviteret til din mors fødselsdag, men måtte desværre melde afbud, fordi jeg skal synge til koncert med mit kor søndag eftermiddag. Jeg har haft en gammeldags forkølelse, der bevirkede, at jeg måtte melde afbud til koncerten i Roskilde domkirke, fordi jeg var så hæs, at jeg ikke kunne synge ordentligt. Heldigvis kunne jeg være emd til koncerten i Skovlunde, og den gik godt. Fortsat god tur. Jeg håber, du får lærrt en masse swahili. Kærlig hilsen Emil
23rd January 2010

hilsen fra det kolde Danmark
Kære Spohie! Tak for din spændende beretning. Det er da helt fantastisk, hvad du oplever. Jeg håber, resten af din tur vil blive lige så god som den har været indtil nu. Jeg er inviteret til din mors fødselsdag, men måtte desværre melde afbud, fordi jeg skal synge til koncert med mit kor søndag eftermiddag. Jeg har haft en gammeldags forkølelse, der bevirkede, at jeg måtte melde afbud til koncerten i Roskilde domkirke, fordi jeg var så hæs, at jeg ikke kunne synge ordentligt. Heldigvis kunne jeg være emd til koncerten i Skovlunde, og den gik godt. Fortsat god tur. Jeg håber, du får lærrt en masse swahili. Kærlig hilsen Emil
8th February 2010

Jambo, Habari?
Kære Miss Sophie Din yndlingsfan har nydt at læse dine epistler fra Kenya. Jeg kan næsten lugte duften af Afrika i mine næsebor, når jeg læser...OK, jeg har ikke været i hele Afrika...faktisk overhovedet ikke :o) (kun Kenya og Tanzania og det er jo 100 år siden), men duften af ny-"stødt" ris og den røde jord...Når jeg lukker øjnene, så er jeg der igen :o) Som du sikkert følger nøje med i næsten time for time, så er det jo ret koldt i Dannevang for tiden...og vi sætter snart kursen mod Sverige for at stå på ski...Det kan man NOK ikke i Masai Mara!!! Jeg glæder mig til at læse mere om dit arbejde på skolen. Kram fra Karin

Tot: 0.071s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0368s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb