Dagen derpaa


Advertisement
Kenya's flag
Africa » Kenya » Nairobi Province » Nairobi
October 28th 2007
Published: October 28th 2007
Edit Blog Post

Jambo!

Naa er klokka snart 11, og jeg har nylig staatt opp. For forste gang har jeg sovet lenger enn til 8, og jeg foler meg som et menneske igjen. I gaar var vi paa etiopisk restaurant og spiste med hendene. Utrolig morsomt, og grisete... Etter det dro Erik, Ingrid, Tine og jeg paa et utested. Der motte vi en av professorene som hadde hatt forelesning for oss tidligere i uken. Etter en stund dro vi derfra, til et annet sted med flere folk. Det var utrolig bra! Med en gang jeg kom inn, var jeg litt skeptisk, for jeg hadde ca 200 oyne fokusert paa meg. Vi var jo de eneste hvite der, men etterhvert begynte folk aa ta kontakt, og vi danset og drakk og hadde det kjempegoy!

Paa fredag var vi ute paa landsbygda utenfor Nairobi, for aa se paa det fredsprisvinnende prosjektet Green Belt Movement. De har engasjert grupper til aa plante tre og diverse, og vi fikk se hvordan de lever, og hva prosjektet gaar ut paa. Det var veldig spennende. Vi ble mott med sang og dans, og vi forlot stedet til de innfodtes uforstaaelige men dog like underholdende sang. Det var mange barn der ogsaa, som var veldig nysgjerrige paa oss og kameraene vaare.

Ellers har vi solet oss, og spilt volleyball. Apene blir frekkere for hver dag, og en dag vaaknet Michelle til synet av en apekatt som satt i vasken. Jeg opplevde to apekatter paa taket, som sneik seg bak en liten uskyldig fugl, og angrep den! Fuglen floy, men krasjlandet i blomsterbedet, tydelig rystet av hendelsen. Apene bare lo!

I morgen (mandag) reiser vi herfra til Pokot, i vest. Der er det ikke sikkert jeg har internett, men jeg holder kontakten via mobil!

Det er sikkert noe spennende som har skjedd ellers ogsaa, men jeg husker ikke mer akkurat naa!

Kwaheri!

Advertisement



Tot: 0.042s; Tpl: 0.016s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0189s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb