Chobe Bush Lodge

Botswana's flag
Africa » Botswana » North-East
June 22nd 2018
Published: July 15th 2018

Om 6.00 uur zitten we alweer in de safaritruck voor een game drive in Chobe N.P. Onze gids Kenny is een beetje een grappenmaker en garandeert ons alleen dat we impala’s zullen zien. En inderdaad, hij heeft gelijk, bijna om elke hoek kijken de grote ogen van deze dieren je nieuwsgierig aan. Maar we hebben geluk en zien ook een groep leeuwen, buffels, apen en maribu’s. Het is een mooie tocht. Om 10.00 hebben we ons ontbijt in de lodge, waarna we even relaxen bij het zwembad. Een troep bavianen zorgt nog voor het nodige vermaak. ’s Middags melden we ons bij Chobe Safari lodge voor de bootexcursie. We varen langs het eilandje dat nog onderdeel van een rechtszaak is geweest bij het Internationaal gerechtshof in Den Haag. Zowel Namibië als Botswana maakten hier aanspraak op. Uiteindelijk is het eilandje aan Botswana toegewezen, de ligging van het diepste deel van het water om het eilandje, bepaalde de landsgrens. Even verderop zien we een zwemmende olifant, heel bijzonder om te zien. In het midden van het water is het weer wat ondieper en groeit gras, wat de olifanten graag eten. Er staan inmiddels meerdere olifanten en we kunnen met de boot redelijk dichtbij komen. De olifanten trekken het gras los en zwaaien het dan met hun slurf door het water om het zand er vanaf te spoelen. Het is een leuk schouwspel. We zien nog nijlpaarden, krokodillen en vele soorten vogels. De tocht wordt afgesloten na een fenomenale zonsondergang. Nog even lekker eten, wat voetbal kijken en vroeg onder de wol.

Tot: 0.118s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0679s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb