Blogs from North-East, Botswana, Africa

Africa » Botswana » North-East June 30th 2023

Arrived at the Kasane border early morning where our temperature was taken checking for covid then to immigration firstly the zambian then across the floor to Botswanan immigration. Baboons and mongeese everywhere In the carpark. After finding our tour vehicle we head to the chobe River for the first leg of our safari. The river is still full and fast flowing in the distance on the other river bank Namibia. The river is dark peaty covered in weed perfect for hiding crocs. Boarding the boat with a few other passengers we head off down stream within minutes a water monitor is spotted on an overhanging tree, kingfishers dive for fish the river and its Bank bustling with wildlife. Further down river mighty elephants are abundant along with hippo, buffaloes and many crocodile my wildlife count for ... read more
DSC00669_edit_1689505686534
20230630_105404

Africa » Botswana » North-East September 25th 2019

WOENSDAG 25-09-2019 13e Vakantiedag Het is vannacht aardig gaan waaien, dat was aan de ene kant wel prettig, want de hitte van gisteren bleef lang hangen, maar aan de andere kant door de vlagerige wind stond de tent af en toe flink te klapperen. We staan op als het een beetje licht gaat worden, klappen de tent in en rijden met de auto naar het toilet vanwege mogelijk rondsluipende beesten ?. We gaan koffie zetten en omelet bakken en na dit prima ontbijtje pakken we de boel weer in, om op weg te gaan. Het is nog steeds bewolkt en de wind maakt het frisjes. We hebben vanmorgen eerst een rit naar de Ngoma gate, waar we het Nationale Park uitgaan: dit deel van Chobe is een smalle strook langs de rivier begrenst door de doorgaande ... read more
Boom vol met gieren
Koedoes
Koedoe dame

Africa » Botswana » North-East September 20th 2019

VRIJDAG 20-09-2019 8e vakantiedag We doen vandaag wat rustig aan. We hebben nog een reisdag te gaan vandaag. We maken koffie en dan poog ik nog de laatste foto's voor mijn blog te uploaden. Nadat ik ontdekt hebt dat er midden op het grasveldje de wifi versterker zit en ik vlak daarbij ben gaan zitten, gaat het eindelijk wat minder langzaam.? Dus de laatste foto's, nog snel wat bijschrijven en dan klaar! We zoeken de laatste spullen bij elkaar, checken uit en gaan dan naar de Choppie om nog wat boodschappen te doen. We kopen wel wat groente en fruit en water. Vlees is er niet en we wilden ook nog een blikje bier kopen, dan onderweg nog maar eens kijken. We rijden Selebi Phikwe uit en rijden richting Francistown. Dit is vooral doorrijden op een ... read more
Gelukkig mag je hier 120 km/u
Vogeltje in Nata Lodge
Grijze loerie of go-awaybird

Africa » Botswana » North-East June 23rd 2018

Deze dag heeft dezelfde indeling als gisteren. Vandaag komen we terecht in een grote kudde buffels die in de gaten wordt gehouden door enkele leeuwen. Deze zien we gelukkig ook nog. In de loop van deze ochtend worden we twee keer verrast door een luipaard dat plotseling de weg oversteekt. Echter dat ging zo snel dat we ze nauwelijks goed gezien hebben. Wanneer we terug rijden richting de uitgang heeft een andere safaritruck een luipaard gezien, waarop wij daar ook even stilstaan. Deze ligt heerlijk op een boomstronk te slapen. Gisteren hebben we enkele souvenirs gekocht in het winkeltje net buiten de lodge. Vandaag gaan Ingrid en ik nog even kijken bij de shop van de Safari lodge voor een souvenir voor onszelf. ’s Middags weer even bijkomen bij het zwembad en aansluitend weer een bootexcursie. ... read more

Africa » Botswana » North-East June 22nd 2018

Om 6.00 uur zitten we alweer in de safaritruck voor een game drive in Chobe N.P. Onze gids Kenny is een beetje een grappenmaker en garandeert ons alleen dat we impala’s zullen zien. En inderdaad, hij heeft gelijk, bijna om elke hoek kijken de grote ogen van deze dieren je nieuwsgierig aan. Maar we hebben geluk en zien ook een groep leeuwen, buffels, apen en maribu’s. Het is een mooie tocht. Om 10.00 hebben we ons ontbijt in de lodge, waarna we even relaxen bij het zwembad. Een troep bavianen zorgt nog voor het nodige vermaak. ’s Middags melden we ons bij Chobe Safari lodge voor de bootexcursie. We varen langs het eilandje dat nog onderdeel van een rechtszaak is geweest bij het Internationaal gerechtshof in Den Haag. Zowel Namibië als Botswana maakten hier aanspraak op. ... read more

Africa » Botswana » North-East June 20th 2018

Alweer vroeg dag, om 7.00 uur ontbijten en een half uur later vertrekken we al richting onze volgende bestemming, Chobe Bush Lodge in Botswana. Daar zullen we de auto inleveren en krijgen we een transfer naar de Victoriawatervallen in Zimbabwe. Maar voor het zover is hebben we nog wat kilometers voor de boeg. Tegen 10 uur bereiken we Katima Mulilo waar we een koffiebreak houden bij het Protea Hotel aan de Zambezi rivier. We zijn erg vroeg, want het hotelpersoneel is nog ijverig aan het poetsen en opstarten. Maar we kunnen toch een kop koffie krijgen en dan is het al snel goed. WE besluiten niet te lang te blijven zitten, want we weten niet wat ons nog te wachten staat bij de grensovergang bij Ngoma Bridge. Achteraf is dat maar goed, want we arriveren net ... read more

Africa » Botswana » North-East May 18th 2018

An interesting 5 hr drive south west following the Delta to Maun, a one street frontier town. An initial river boat transfer to the start of a long rough dirt track, crossing deep pools through open plains dotted with cattle and donkeys. No other wildlife spotted, but then again, if there was, there wouldn’t be any donkeys left! Only a few mud huts seen until arriving an hour later at a large village in the middle of nowhere. An interesting toilet break here where an attempt to flush resulted in the plastic cistern cover exploding skywards, ricocheting off the ceiling and bouncing off my head! We transferred to 2 minibuses and spent the next few hours avoiding potholes that would have hidden a family of mongoose. No, seriously. They dwarf our own much criticised craters. We ... read more
Traditional Botswana Storytelling

Africa » Botswana » North-East May 16th 2018

We left Chobe early for a 90 min flight to the Okavanga Delta. A cute little airport (Kasane) very clean. And empty. We were the only 12 people there in fact. A 3 minute cursory check in, 4 minute security check, complete with the usual X-ray scan, and ushered into the tiny executive lounge (courtesy of our American helicopter pilot friend, Bruce, and his air miles card). Even got a free coffee…Oooh. Too early in the morning for free beer. Someone said. Possibly the American nurse practitioner (Jill Frost doppelgänger).. Can’t argue with that. The pilot walked us to our 3 X 4 seater Cessna 206 planes and we enjoyed a low altitude 90 min scenic flight over African Savannah to the Okanvango delta, the biggest inland delta in the world, drawing from Angola, before spreading ... read more
Can I take the bus please?
Pleeease can I take the fecking bus!
Okavango International Airport

Africa » Botswana » North-East May 13th 2018

Another long drive through Zimbabwe back through Victoria falls to border crossing to Botswana. Despite pessimistic warnings that it could take 2 hours or more, and failure to produce adequate yellow fever vaccine documentation would mean being refused entry, a very cursory glance at the cover (without even opening card) and we were through in 5 minutes. She must have been in a good mood. No sexist, hormonal jokes here, by the way. G adventures had been seriously lax at updating the recently changed rules, despite our CEO (Chief ExperienceOfficer) having been told of this, resulting in several of our group having to make very rushed and costly arrangements to get this documentation. I was somewhat shocked to subsequently learn that they had been issued with false documentation, including batch numbers and expiry dates without actually ... read more
Jumbo mud and weed wrap
Family drinkies
Tilodi lodge roommates

Africa » Botswana » North-East November 30th 2017

Nach einer Fahrt von vielleicht zwei Stunden mussten wir die Grenze überqueren. Unter dem Strich war dies einfacher und schneller als wir befürchtet hatten. In Botswana fuhren wir dann zuerst durch einen Teil vom Tschobe Nationalpark, bevor wir in Kasane eintrafen. In einem gemütlichen B&B im angelsächsischen Stil fühlten wir uns sofort wohl. Da Kasane ein kleines Städtchen ist ( und nicht eine von Nationalparks umgebene Lodge...), konnten wir auch etwas rumschlendern. Meine alten Pumaschuhe tauschte ich gegen einen geschnitzen Vogel. Ich wollte nicht zuviel dafür verlangen, da die Schuhe zwar noch in gutem Zustand aber eben auch schon älter waren. Der Verkäufer hatte gemeint - ich könne irgendetwas wählen und war mit dem Deal superglücklich. Obwohl Namibia nur etwa 30 Jahre deutsche Kolonie war, stellten wir doch beim Wechsel nach Botswana einiges fest...zum Beispiel die ... read more

Tot: 0.181s; Tpl: 0.006s; cc: 9; qc: 75; dbt: 0.1162s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb