Lianshulu - Ilala Lodge

Botswana's flag
Africa » Botswana » North-East
June 20th 2018
Published: July 15th 2018

Alweer vroeg dag, om 7.00 uur ontbijten en een half uur later vertrekken we al richting onze volgende bestemming, Chobe Bush Lodge in Botswana. Daar zullen we de auto inleveren en krijgen we een transfer naar de Victoriawatervallen in Zimbabwe. Maar voor het zover is hebben we nog wat kilometers voor de boeg. Tegen 10 uur bereiken we Katima Mulilo waar we een koffiebreak houden bij het Protea Hotel aan de Zambezi rivier. We zijn erg vroeg, want het hotelpersoneel is nog ijverig aan het poetsen en opstarten. Maar we kunnen toch een kop koffie krijgen en dan is het al snel goed. WE besluiten niet te lang te blijven zitten, want we weten niet wat ons nog te wachten staat bij de grensovergang bij Ngoma Bridge. Achteraf is dat maar goed, want we arriveren net bij de grens als er achter ons een bus Aziaten stopt. Aangezien we niet zo een-twee-drie door kunnen i.v.m. vingerafdrukken e.d. moesten we er niet aan denken dat we achter deze groep terecht zouden zijn gekomen. Dan hadden we waarschijnlijk een probleem gehad met de rest van onze afspraken. Maar goed, we mogen verder en worden na een paar meter weer gestopt door een constant lachende dame in een soort militair pak, waar we ons nog even moeten inschrijven in het register en een donatie voor de kerk moeten achterlaten!?? Alles loopt verder volgens plan en we zitten een uur voor de afgesproken tijd in Chobe Safari Lodge. Dit is wel een enorme overgang. Van het rustige, landelijke Lianshulu in het drukke, massale Chobe. Een voordeel; we hebben
wifi, dus we kunnen het thuisfront even op de hoogte brengen van ons wel en wee. Een uur later wordt de auto geïnspecteerd en goed bevonden door een medewerker van Bidvest en dan kunnen we met een chauffeur het volgende traject van de dag afleggen. De goede man helpt ons bij de grensovergang met Zimbabwe en een uur later worden we met een drankje verwelkomd bij Ilala Lodge te Victoria Falls. We
hebben maar een half uur om ons op te frissen, want dan staat een sunsetcruise op de Zambezi op het programma. Het sluit allemaal perfect op elkaar aan. Mer de Ra-Ikane varen we zo’n twee uur over de brede Zambezirivier, waar het wemelt van de krokodillen. Maar ook olifanten, hippo’s en veel soorten vogels laten zich zien. Gedurende de tocht worden we verwend met hapjes en drankjes. De waterval stort zich enkele honderden meters verder naar beneden, we zien zelfs op deze afstand de wolk waterdamp aan de horizon. Na het ondergaan van de zon keren we terug naar Ilala lodge voor het avondeten. Op de achtergrond het geruis van de waterval.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0504s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb