Aangekomen en de Wales overleefd

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » Wales
November 16th 2012
Published: November 16th 2012

Na een heerlijke laatste twee weken aangekomen in Wales.Allemaal nogmaals bedankt voor alle gelukswensen en waarschuwingen! Op 3 november vanuit Hilversum afgereisd naar Wales. Na een heerlijk afscheid op Schiphol van mijn zus en haa gezin, voorzien van veel extra pleisters door mijn neefje en nichtjes op het vliegtuig gestap.Strak op tijd aangekomen in Bangor en samen met Darren, een mede-cursist een taxi genomen naar Nant Perris. Hier hebben we met 15 man in een Bunkhouse geslapen. De groep bestaat uit 14 kerels en een vrouw. Waar ik me klaar had gemaakt op een alcoholloze 4 maanden, is dit in ieder geval de eerste twee weken niet helemaal nodig geweest. We hebben zeker de helft van de avonden een bezoek gebracht aan de locale pub, wat zeker bijgedragen heeft aan een mooi stukje binding in de groep. We zijn inmiddels allemaal voorzien van een nickname. Iets dat volkomen gebruikelijk is in Engeland en, is mij ingefluisterd, een teken is van onderlinge acceptatie. De nickname moet in ieder geval ietwat beledigend zijn. Voor mij zijn we uitgekomen bij Poncho, aangezien ik de enige malloot ben die in een defensieponcho de regen trotseert. Dat trotseren is gelukt, mede dankzij het weer. En ik zie er conform de instructeurs uit als een sniper, het kon allemaal een stuk erger. De persoon met een klein beetje extra gewicht is Count Porky of Porkshire genoemd en de kleine generaal werd al snel Hitler. Tis een bijzonder clubbie, tot zover alleen maar dikke lol mee gehad!We hebben het bijzonder getroffen met het weer en hebben onder het genot van een heerlijk zonnetje Mount Snowdon beklommen. Maar voordat ik tever vooruitloop op wat we gedaan hebben even terug naar het begin. We zijn de eerste week begonnen met Legal practises en First Aid. Meteen terug de schoolbanken in dus. Wel met een praktische insteek, wat het geheel dragelijk maakte ; )Tijdens de First Aid training viel al vrij snel een van de cursisten flauw. Zodra we doorhadden dat het niet eens gespeeld was een leuk stukje praktijkervaring opgedaan. Na een succesvol afgerond papieren en praktijkexamen verder gegaan met navigatie en Mountainleadertraining.Die praktijkervaring is verder opgebouwd toen iemand tijdens een afdaling tijdens het bergbeklimmen zijn knie verdraaide.Dit gebeurde tijdens mijn "leg" , het stuk van de route waar ik de leiding over had. Niets spannends, wel kudos gescoord door de gewonde veilig de berg af te krijgen en onderweg een auto te regelen waarmee hij naar de openbare weg gebracht is. De tweede week heeft bestaan uit veel praktijkervaring opdoen met wandelen door de heuvels in Snowdon National park. We hebben een aantal mooie beklimmingen gemaakt, met als afsluiter de beklimming van Mount Snowdon in twee dagen. Met een zware rugzak op langs diepe ravijnen met prachtige uitzichten onderweg in een vallei kamp opgeslagen en nachtnavigatie in de bergen geoefend.De volgende dag doorgeklommen naar de top en teruggegaan naar het Bunkhouse. Na een evaluatie Indiaas eten besteld en met een gepast stukje feestelijkheid deze weken in de pub afgesloten.Vanochten doorgegaan naar London, de laatste boodschappen gedaan en klaarmaken om morgen af te reizen naar Belize. Mijn volgende entry komt uit Centraal Amerika,Tot dan!

De top van Snowdon

Waaah, ik sluit me aan bij die blije grijns van je, mooie plek zo te zien :D en nog 5 maanden te gaan!

*proest*
Cool, cool, ik weet dat je mikte op 'eagle-eye' of 'shadowstalker', maar 'poncho' is...erm...tja. Anyway, klinkt tof, op naar een volledig onbekend continent!

Hajo
Hoi Leave Jaap. Wat fijn om even te hearren. Klinkt mar optimistysk der. We misse dij hjir. Neel
16th November 2012

Je eerste update is een feit! :)
Hela poncho, Ziet er ongelooflijk goed uit hoor!! Beetje klimmen, klauteren, reddertje spelen en dorst lessen.. zo te lezen zit jij daar gebakken. Hopelijk gaat Belize je net zo goed of nog beter bevallen, snel de warmte in!! Goeie reis, kusjes

Tot: 0.091s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 45; dbt: 0.0388s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb