The beer bottle temple in Thailand

Thailand's flag
Asia » Thailand » North-East Thailand » Surin
May 17th 2012
Published: May 17th 2012

Hi again,

That'll be a short post this time. In the east of Thailand, there is a temple which has been completely made of beer bottle. Intrigued, I decided to have a look at it between two festivals.

It is located in a really small town called Khun Han, which is south of Sisaket. When I arrived there, I couldn't find any cheap place to stay, as this is not a touristic town. I found a lovely place but much more expensive that what I usually spend. After explaining the problem, the couple who own the place agreed to let me sleep in the room they used for massage for a cheaper price. If you go in Khun Han, go straight to the Rerawadi hotel. You'll find Son and Thomas, a lovely couple to welcome you in nice bungalow for around 600 baths a night. You'll be sure to have a lovely time there.

The beer bottle temple is strange. This is made of glass bottles (not only beer bottles actually). This is a place to visit if you have a day to spare and you're in the area.

Enjoy the pictures.

Salut de nouveau,

Ce sera un petit article cette fois. Dans l'Est de la Thaïlande, il y a un temple qui a été entièrement réalisée en bouteilles de bière. Intriguée, j'ai décidé d'aller y jeter un œil entre 2 festivals.

Il est situé dans une toute petite ville appelée Khun Han, qui est au sud de Sisaket. Quand je suis arrivée là-bas, je n'ai pas trouve d'endroit pas cher où passer la nuit. En effet, Khun Han n'est pas une ville touristique. J'ai trouvé un endroit sympa, mais beaucoup plus cher que ce que j'ai l'habitude de dépenser. Après avoir expliqué le problème, le couple qui possède cet endroit a accepté de me laisser dormir dans la chambre qu'ils utilisaient pour faire des massages pour un prix plus dans mes cordes. Si vous allez a Khun Han, allez directement à l'hôtel Rerawadi. Vous trouverez Son et Thomas, un couple charmant pour vous accueillir dans des bungalows très agréables pour environ 600 bahts la nuit. Vous serez sûr d'y passer un bon moment.

Le temple est assez étrange. Il est fait de bouteilles en verre (pas seulement en bouteille de bière en fait). C'est un endroit à visiter si vous avez un jour à perdre et que vous êtes dans le coin.

J'espère que les photos vous plairont.

19th May 2012
27-

c'est très beau. Bisous mon cœur. Tu me manques
44-The Rerawadi hotel

c'est très mignon et ça à l'air très calme.

Tot: 0.066s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.036s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb