Boston

North America » United States » Massachusetts » Boston
July 12th 2011
Published: July 12th 2011

Så er vi landet i Boston efter en lang tur over Island. Der var halvanden times forsinkelse i Rejkavik, men der fik vi en øl med Anders fra KE som også skulle til Boston med sin kone og datter. Vi har fået vores Cadillac - en smart stor amerikaner med alt i udstyr. Det virker altså bare i staterne. Skønt at være tilbage. Navigationen i bilen slår nu også vores egen medbragte. I morgen må vi finde ud af hvad den ellers kan. Det er ikke småting. Nu er vi på et Best western hotel, rigtig stort værelse, jja en suite, men nu skal vi bare sove. I hører nærmer...zzzzzzzz.
Vi vågnede til normal amerikansk tid og var friske og veludvilede. Ned og få vafler og continental morgenmad. Vi besluttede at blive en dag mere i Boston og da der var et Holliday Inn hotel med fitness og svimmingpool i nærheden til 100 dollars for 4 mand kunne det ikke gå helt galt. Da vi forlod vores Best Western hotel som hed Roundhouse Hotel, lagde vi godt nok mærke til, at det var rundt. Det gav lidt minder om KE, da det var en af de sidste tidligere bygas beholdere, som var bygget om til hotel. Ja, KE det kan vi jo også lave vores beholder om til : - ). Det var ihvertfald udmærket som hotel!!!
Når nu det var lyst skulle vi også kigge lidt på vores bil. Den kan jo så mange ting. Vi havde jo allerede snakket med den flinke dame fra 911, da der var en alarmknap vi ikke skulle have trykket på :- ). Hun lagde dog hurtigt på, da vi ikke havde nogle problemer (af den slags :- ). Vi mangler lige at finde ud af hvordan bilen starter af sig selv inden vi kommer hen til bilen, så den er kølet ned. Det skulle den kunne - og det har vi godt brug for med de 32-33 C der er her i Boston.
Vi tog ind til centrum af Boston - og her er noget der er dyrere end i København. 22 dollar for 1,5 time parkering i midtbyen. Så prøvede vi lidt længere væk, men der nåede vi at få en bøde inden for 3 minutter, mens vi kiggede for at se om vi måtte holde der. P-vagten ville ikke høre på Hanne, som stod ved siden af. Der var markeret op til p-båse, men oppe mellem træerne hang et lille bitte skilt. Nå, kun 20 dollar, så det var jo billigt i forhold til at parkere : -). Der skal nu mere til at ødelægge vores gode humør. Jeg tror nu nok, vi kom til at køre forkert 10-12 gange, da gps'en er lidt for smart til afstandsbedømmelse - eller de lidt urutinerede vejledere på passagersæderne :- ). Vi fik da set hvor Cheers var optaget og kigget på elektronik, og nogle af de gamle bygninger fra The Freedom Trail - vi er jo der hvor USA' uafhægighed fandt sted. Vi så også Food Court, som er et center med ualmindelig lækkre frokostsandwich', kinesermad, seafood osv. 50 forretninger med skøn mad på stribe - hvad skulle vi dog vælge?. Her til aften måtte vi bare på Cheescake faktory - nej vi fik ikke ostekage! Ingen kunne som sædvaligt spise op og Christoffer fik doggybag med hjem. En tur i motionslokalet og svimmingpoolen på hotellet var nu heller ikke værst. Nu skal vi bare have det sidste jetlag på plads ved at gå tidligt i seng. I morgen kører vi videre mod nordvest.

14th July 2011

Nice car!
Håber i får en fortsat dejlig tur gennem US. Kh Mette
14th July 2011

Hilsen fra os 4
Håber I har haft en skøn ferie i Italien. Lidt surt at komme hjem til regnen. Vi nyder det bare herovre. Men vores er en atkiv ferie. Der er bare så meget at se, og afstandene er store.

Tot: 0.078s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0541s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb