Dresden!

Germany's flag
Europe » Germany
March 26th 2011
Published: March 26th 2011

Vandaag heb ik Dresden gezien!!! In de strome regen.... Dresden is een mooie stad, maar dan ook echt mooi. Het is een soort museum. Veel mooie oude gebouwen (sommige weer opgebouwd na de tweede WO), maar niet echt gezellig. Wil er wel nog een keer naar toen, aangezien het vandaag echt slecht weer was en we er dus niet echt van konden genieten.
Gisteravond hebben we eerst met zijn vieren (Inés, David, Liesbet en ik) bij Liesbet gegeten en daarna zijn we blijven slapen, omdat Liesbet heel dichtbij het station woont en we vandaag om kwart voor acht 's ochtends daar moesten zijn. Daarbij was het natuurlijk ook erg gezellig. We hebben heel hongaars gekookt, namelijk Paprikás Krumpli (paprika aardappelen). David zei dat hij wist hoe het moest en ik heb gevolgd en geholpen. Uiteindelijk is het echt heel goed gelukt en het is helemaal niet zo moeilijk om te maken. Officieel hoort er geen groenten bij (behalve wat uitjes, typisch hongaars), maar wij hebben er een lekkere sla bij gemaakt. Het was erg geslaagd en Liesbet en Inés vonden het ook erg lekker.
Liesbet haar huisgenoot was niet thuis, dus we konden de slaapbank gebruiken en de twee slaapzakken die daar lagen. Inés en David hebben toen op de slaapbank in de woonkamer geslapen en Liesbet heeft een twee persoonsbed, dus ik heb daar geslapen. We hebbend daarvoor nog geprobeerd om The Kingdom te kijken, maar die hebben we na 40 min, afgezet en toen zijn we braaf gaan slapen (de andere waren ook vrij moe, omdat ze de avond daarvoor waren uitgeweest. Dat heb ik deze keer even overgeslagen). Dresden was de volgende ochtend vrij vroeg en regenachtig, maar wel leuk. Zijn ook in het Albertinum geweest. Albertinum is het museum voor hedendaagse kunst (begint ongeveer bij de romantiek). Dat was mooi, interessant en leuk. Het is namelijk niet immens groot, maar heeft wel een leuke collectie (casper David Friedrich, monet, manet, degas etc.). Daarna nog een bustour en we hebben zelf ook nog wat rondgelopen (en volledig veregend). Ik geloof wel dat het vanaf morgen weer mooi weer wordt.
We waren vrij vroeg weer thuis en toen heb ik bij Liesbet nog de resten van gister opgegeten en vanavond gaan we misschien nog wat doen. Helaas heb ik deze nacht wel een uur minder.... Maar het is morgen wel zondag.
Voor de rest moet ik ook langzamerhand bedenken welke vakken ik hier wil volgen. Het is vrij lastig, omdat je het echt helemaal zelf moet uitzoeken, maar ik geloof dat het langzaam gaat lukken. Ik ga namelijk proberen om bijvoorbeeld een geschiedenisvak over de koude oorlog hier te volgen en een vak over DDR literatuur. Daarbij dan nog een chemie vak (waarschijnlijk "quantitative anorganische chemie) en nog een linguistik vak (waarschijnlijk toch weer een syntax und semantik vak). Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken...

31st March 2011

Hallo! Bin ich Amerikaner, der ein bisschen Niederlandisch lesen kann, weil ich die beide Deutsch und Englisch kann. Ich hoffe, dass du Dresden geniessen wirst. Ich habe dort vor 2 Monaten gewohnt und es ist eine super schöne Stadt! Viel Spaß noch in Deutschland! Hey I'm an American and I can read a bit of Dutch, because I speak German and English, so I was able to read your blog! I hope you enjoy Dresden! I lived there 2 months ago and it's really a beautiful city! Have fun in Germany!

Tot: 0.212s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 48; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb