Jorden er rund : )

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central
January 5th 2011
Published: January 5th 2011

Jeg fik fire timer "foraerende" paa Heathrow. Da mit pas ikke kunne maskinlaeses, maatte jeg ikke komme via LA, saa jeg blev ombooket til et fly, der floej den anden vej og mellemlandede i Hong Kong.

De sagde, det var meget haeldigt, at Air New Zealand havde en anden flyver allerede samme aften. Lige da manden ved skranken kiggede paa mig og sagde: "Du maa ikke rejse," stod tiden godt nok stille et oejeblik, og jeg naaede at taenke en hel masse, inden han ogsaa fik sagt, at jeg ville blive ombooket. Men han var nu meget flink. Jeg har tid til at blive 4 timer forsinket. Heathrow er heller ikke noget kedeligt sted. (Tollerne i Auckland sagde i oevrigt, at ombookningen var noget fis, de havde jevnligt rejsende med ikke-maskinlaeslige pas, der kom ind via LA)

Jeg ankom til Auckland i dag, onsdag, klokken 11. I morgen tager jeg nordpaa til Paihia, Bay of Islands, hvor jeg skal vaere i tre naetter. Fredag skal jeg paa en heldastur op til spidsen af nordoeen. Loerdag skal jeg ud at sejle med en yacht.

Naar jeg i dag har sagt, at jeg var paa vej nordpaa, har jeg faaet til svar, "at der ville det ogsaa vaere varmere." Jeg synes nu ikke, det er saa ringe med de 26 grader, der er her : )

Fra hostelet er der et kvarter at gaa ind til centrum. Jeg gik foerst ned til havnen og ud til en strand syd for byen. Bagefter gik jeg lidt rundt inde i byen.

Det er rigtigt nok, at vandet er groent lige som paa billederne. Langs vandet var der en alle af Pokohutatraeer, der er store, ofte gamle, traeer, med roede blomster. De kaldes New Zealands Christmas tree og er i blomstring nu. Undervejs koebte jeg en bakke soede jordbaer. De saelger jordbaer i boder langs vejen, lige som der hjemme. Jeg fik ogsaa en softice med chokoladeovertraek. Jeg huskede at kigge ud af vinduerne paa Kastrup, for at laegge maerke til sneen, men jeg tror nok, at jeg godt kan undvaere den : )

Auckland, der er New Zealands stoerste by, er ellers som byer plejer at vaere. Var jeg ankommet klokken 7 som planlagt, havde jeg taget direkte op nordpaa. Nogle af de steder jeg skal bo, er noeje udvalgt. Det her er valgt hurtigt og sent. Men det er hyggeligt nok. Ligner et sted jeg kunne have boet for 25-30 aar siden - et beskidt koekken og stinkende sovesale.

Nu vil jeg gaa i seng. Kan I have det godt der hjemme. Tak for nytaarshilsener og kommentarer.

5th January 2011

Jorden er Rund :-)
Dejlig at se du er kommet på nettet, efter Stine videresendte din telefon SMS, var der da lidt bekymring om hvad der så skete. Her er vinteren på vej igen, med varslet snestorm og kulde. Så 26 grader hos dig må være dejlig.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0339s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb