Hawaii etc.

North America » United States » California » San Francisco » Alcatraz
November 16th 2009
Published: November 16th 2009

Uitzicht hotel Uitzicht hotel Uitzicht hotel

Dit was het uitzicht vanaf het balkon van onze hotelkamer op Waikiki Beach.
Beste allemaal,

Het heeft weer drie weken geduurd zie ik, maar ik ga toch maar weer even een bericht posten over mijn wel en wee hier tevens ga wat foto's van Hawaii plaatsen.
Nou, de tijd gaat hier in ieder geval heel snel. Ik heb nu nog maar één week les, en daarna tentamens en papers die ik af moet ronden. Over 6 weken kom ik alweer naar Nederland toe. De 4, 5 maand vliegen echt voorbij.

Allereerst, Hawaii natuurlijk, mijn ouders en ik zijn daar vier volle dagen geweest. Hawaii bestaat eigenlijk uit een aantal eilanden, op volgoorde van grootte: Hawaii-eiland, Maui, Oahu en nog een paar kleine eilandjes met ingewikkelde namen. De meeste mensen wonen op Oahu, waar onder andere ook Honolulu en Pearl Harbor zijn. Drie kwart van de 1, 2 miljoen inwoners van Hawaii wonen op Oahu. Daar van woont het grootste deel in Honolulu, buiten Honolulu zijn voornamelijk veel militaire basissen (geen idee hoe je dat schrijft, sorry) voornamelijk van de marine en de luchtmacht. En Pearl Harbor natuurlijk, waar nog steeds veel mariniers werken en wonen, en dat slechts drie kwartier bij Honolulu vandaan ligt.
Wij zaten in een hotel in de toeristische
PapPapPap

Pap probeert door een van de 'deuren' te kruipen die tussen de ruimtes in de onderzeeer zitten.
wijk van Honolulu: Waikiki (oftewel, alléén maar hotels) De eerste dag hebben we met de auto het eiland rondgereden, wat prima te doen is in een dag tijd. Het eiland is vooral heel erg MOOI!. Met hele mooie stranden en héél veel palmbomen. Daarnaast zijn we ook naar het strand geweest.
De volgende dag zijn we naar Pearl Harbor toegeweest, wat ook heel gaaf was. Het leukste was dat er hier geen 'Tourist Information Center' was 10 kilometer verder dan de echte locatie, maar dat je ook echt op een boot door de haven voer en na het monument gebracht werd dat gebouwd is op een van de wrakken van de gezonken schepen. Daarnaast zijn we ook in een onderzeeer geweest, en we werden met de bus door de beveiligde marine-gedeeltes gebracht (kortom camera's en fototoestellen moesten bij het raam vandaan gehouden worden). Het mooiste was dat de film Pearl Harbor (ik denk dat de meeste van jullie die wel kennen) schijnbaar nog een beetje realistich gemaakt is, want er waren wel een aantal herkenningspunten. Maar helaas, voor de liefhebbers: Josh Hartnett en Ben Affleck wonen er niet meer (ik weet het, heel erg)
Maar goed de laatste paar dagen
MiekMiekMiek

Ik probeerde zo subtiel mogelijk door de ingang te komen.
zijn we nog bij een Ananas-plantage geweest, en hebben pap en ik nog een dappere poging gedaan om te surfen (niet heel erg geslaagd)
Tenslotte hebben we nog een beetje door Honolulu getourd, en zijn we naar een gigantische militaire begraafplaats geweest die gebouwd is in de krater van een vulkaan.
Pikant detail was dat we op de terugweg nog, per ongeluk, bijna een luchtmachtbasis opgereden zijn op zoek naar het vliegveld 😊
Uiteindelijk mochten we van die mensen (de beveiligings-militairen ofzo) keren, en hebben we alles op tijd gevonden.
Kortom, Hawaii was heel vet, de stad Honolulu is gaaf, daarbuiten zijn alleen maar militaire basissen, maar Pearl Harbor was zeker de moeite waard!

Tot zover, dit reisverslag. Na Hawaii begon het studeren eigenlijk meteen weer, en zoals eerder vermeld zit ik nu dus tegen mijn eind-tentamens aan. Ik denk dat het wel goed komt. Verder loopt alles hier ook een beetje op zijn einde, de danslessen zijn nu afgelopen en iedereen is voornamelijk aan het studeren, oh, of aan het uitgaan, wat ik ook nog doe.

Verder heb ik op het moment eigenlijk weinig nieuws meer, de komende weken worden gewoon weer heel druk.

Ik zal
Uitzicht Pearl HarborUitzicht Pearl HarborUitzicht Pearl Harbor

Uizicht over een deel van Pearl Harbor. Er zijn witte blokken cement gemaakt op de plaatsen waar de schepen lagen toen de bombardementen plaatsvonden. Helaas heb ik niet heel veel foto's omdat het op sommige plaatsen verboden was om te fotograferen.
een paar fotos van Hawaii bijvoegen,

Groetjes,

Annemiek

Monument ArizonaMonument Arizona
Monument Arizona

Monument dat gemaakt is OP het scheepswrak van de Arizona, waar nog altijd een paar honderd mensen 'begraven' liggen en waar nog altijd olie uit loopt.
ArizonaArizona
Arizona

De voorkant van het wrak komt nog boven het water uit.
Brug naar Ford Island Brug naar Ford Island
Brug naar Ford Island

Deze burg loopt door de haven heen naar Ford Island, waar nu nog steeds veel mariniers wonen.
Restaurant HotelRestaurant Hotel
Restaurant Hotel

Dit is het restaurant van het hotel waar we zaten. Het hotel heeft het grootste aquarium ter wereld, het is 3 verdiepingen hoog en drie keer per dag komt er een duiker de vissen eten geven.
Pacific BeachPacific Beach
Pacific Beach

Ik voor de ingang van het hotel.
SurfenSurfen
Surfen

Nou ja, spreekt voor zich.
Uitzicht HonoluluUitzicht Honolulu
Uitzicht Honolulu

Uitzicht over Honolulu, ik denk dat Honolulu net zo groot is als Amsterdam.
SimulatorSimulator
Simulator

Pap en ik gingen in een vliegsimulator waar het de bedoeling was om zoveel mogelijk Japanse toestellen uit de lucht te schieten. Ik heb er 5 uit de lucht geschoten, pap heeft er 2 gezien.
PalmboomPalmboom
Palmboom

Ik en een palmboom op de luchthaven van Honolulu.

16th November 2009

Hey Annemiek, Leuk om de foto's van Hawaii te zien! Het klinkt echt alsof het hele eiland bezet wordt door militairen. Ben je nu alleen op het grootste eiland geweest? Hoe is het verder? Zijn je presentaties goed gegaan? En heb je nu veel tentamens? In ieder geval succes! Christijn
16th November 2009

Jaloers
hey Meid, gaaf hoor dat je naar Hawaii bent geweest, ben jaloers staat ook nog op mijn lijstje van plekken om gezien te hebben. Jammer genoeg doen niet alle fotos het. Succes nog en tot snel. Kus Lopke
17th November 2009

oehh
haai zus persoon, wat ben ik jaloers, had er graag bij willen zijn! supers mooi! Jouw verhaal is een stuk leuker als die van mam bij de foto's ( we kregen meteen een dia show toen mams en paps thuis kwamen.)Ik citeer mama even: Ja dit is een steen... en dat is een grootere steen, en dat is een steen met gras ernaast... pure humor dat wel.... Je komt gelukkig al bijna naar huis! tot gauw en succes met je tentamens alvast liefs lies
18th November 2009

Annemiek, we hadden de verhalen natuurlijk al gehoord via je ouders ( behalve de zoektocht naar t vliegveld) maar nog geen foto,s gezien. Ze hebben er zeker zoveel van genoten dan jij! De tijd vliegt inderdaad om nog 6 weken en je bent weer in t land. Heel veel succes met je tentamens en we kijken uit naar je volgende verhaal. groetjes, Tjeerd en Mariet
23rd November 2009

heel apart
aloha annemiek Heerlijk die zon en blauwe lucht op dat eiland Hier alleen regen,regen en nog eens regen. Heel veel sukses die laatste weken. Tot bij het kerstdinner. tante Hemma

Tot: 0.141s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0982s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb