Hallo allemaal

North America » United States » California » San Francisco » Alcatraz
September 25th 2009
Published: September 25th 2009

Daar ben ik weer!

Vandaag was dé dag van het jaar, namelijk mijn verjaardag. Ik ben nu 23, en dus officieel mid-twintiger in plaats van begin-twintiger.
Bedankt voor alle telefoontjes, mailtjes, kaarten, Hyves-berichten, Facebook-berichten, E-cards, en smsjes! (ik ben echt heel erg multimedia als ik dit zo teruglees) Ik ga morgen (dan heb ik weekend) even persoonlijk reageren, da's wel zo aardig, maar ik ben jullie nu alvast dankbaar.

Nou, het was weer een leuke week. Afgelopen zaterdag wezen stappen met een meisje dat ik hier ken die uit Australie komt, was echt heel vet, want de mensen hier zijn gewoon aardig. Alleen er zijn niet zo veel hetero mensen, en je kunt vaak niet zo makkelijk zien of iemand een jongen of een meisje is dus dat is wel apart. Schijnt nogal typisch voor San Fransisco te zijn maar ik vind het wel leuk. Verder blijft het irritant dat alles om 2 uur dicht gaat maar het is ook wel lekker om dat je nooit echt laat thuis bent.
Verder heb ik deze week gewoon school gehad, en ik heb maandag weer gedanst, was echt heel leuk. Ik dans met een jongen uit Duitsland en die is ook wel aardig en zo.

Verder ben ik gisteren (woensdag) hier met een paar mensen naar de bioscoop geweest. Er zijn hier een paar grote bioscopen maar de bioscoop waar ik geweest ben is de oudste en (geloof ik ook) de grootste van de stad. Hij heeft 5 verdiepingen, 12 zalen en op elke verdieping een snackbar. Was wel gezellig dus, alleen alles is echt mega, eh, Amerikaans.
Vandaag nog niet echt mijn verjaardag gevierd. Ik moest ook gewoon naar de Uni dus dat kon niet echt. Morgen gaan we met een groep van zeven de stad in om het te vieren.

Vanavond was ik onderweg naar de kapper en toen was er een soort protest. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is de gezondheidszorg of eigenlijk verzekering momenteel nogal een hot issue in Amerika. En terecht. 40 miljoen Amerikanen zijn (gedwongen, want onbetaalbaar) niet verzekerd voor medische kosten en de rest betaald, naar wat ik gehoord heb, pakweg 400 dollar per maand per persoon. Er zijn dus echt continu protest acties op straat, met echt lange rijen aan mensen die van alles lopen te roepen. Vandaag was er dus ook weer eentje, vlak voor het Grand Hyatt (voor degene die dat niets zegt: Echt een onwijs chique hotel hier midden in de stad). De mensen liepen een beetje in rondjes en riepen dat Gezondheidszorg een mensenrecht was etc. Op zich geldt hier ook gewoon een recht om te mogen demonstreren, net zoals dat in Nederland zo is, alleen vond een deel van de mensen het wel een goed idee om ook IN het Grand Hyatt te gaan demonstreren.
Aldus was er een groep demonstranten de receptieruimte van het hotel binnengedrongen en had besloten er een soort moderne Maagdenhuis-actie van te maken.

Bovenstaande hoorde ik althans van een van de beveiligers in dienst van het Hyatt, want op het moment dat ik aan kwam lopen was de ingang van het hotel al gebarricadeerd door de politie en waren hun collega's binnen bezig om alle Healthcare-Hooligans te arresteren. De rest liep buiten in een suf kringetje hun inmiddels al wat drammerig wordende leuzen te scanderen. De mensen binnen zagen er, naar mijn indruk, niet heel erg vrolijk uit. Bij deze dus mijn complimenten voor de SFPD, daar kan de Nederlandse politie nog wat van leren.
Na korte tijd de ramptoerist uit gehangen te hebben, besloot ik maar weer op te stappen, voor ik zelf zou worden gearresteerd wegens agressief demonstreren ofzo.

Tenslotte wil ik nog even iets kwijt over Amerikanen waar ik al een tijdje over nadenk. Het betreft het feit dat ik me erom verbaas hoe wereldvreemd ze zijn. Buiten Amerika hebben ze echt géén idee waar wat ligt, Ik heb vragen gehad varierend van: Wat is de nou de hoofdstad van Duitsland? tot Nederland, dat grenst toch aan Duitsland? en Ligt Nederland bij Bosnie in de buurt? Ik bedoel, kom op!, ik wist niet dat er nog mensen (van boven de 6) waren die dat soort dingen niet weten. Ik kan inmiddels bijna alle staten van Amerika zo opnoemen, een beetje wederzijds topografische kennis lijkt me wel op z'n plaats!
Tuurlijk, ik weet dat Nederlanders ook echt heel, nou ja, vreemd kunnen zijn (De vliegafstand Amsterdam- San Fransisco is langer dan 4, 5 uur hoor!) maar Amerikanen slaan echt alles. Komt misschien ook wel omdat zij in hun eigen land alles kunnen doen; ze kunnen zonnen op Hawaii en skieen in Alaska, maar toch: enige wereldkennis lijkt me wel op zijn plaats.

Nou tot zover weer mijn verslagje ik wens jullie allemaal een goed weekend en ik zal weer proberen wat foto's te plaatsen volgende keer.
Ik hoor nog wel van jullie,

Vanuit het land van de ongewenste mogelijkheden, doei!

Annemiek

25th September 2009

Hey Annemiek, Dat klinkt best heftig, een complete hotelbelegering... Maar goed, dat moet kunnen op z'n tijd :-P Het is toch zo dat de Amerikaanse standaard van afstand iets anders is dan die van ons Nederlanders? Dan verbaast het me niet dat zij denken dat Nederland in de buurt van Bosnie ligt. Aan de andere kant, op de afstand San Fransisco-Amsterdam is de afstand Amsterdam-Bosnie natuurlijk niets... Groeten, Christijn

Hihi
"Alleen er zijn niet zo veel hetero mensen, en je kunt vaak niet zo makkelijk zien of iemand een jongen of een meisje is dus dat is wel apart. Schijnt nogal typisch voor San Fransisco te zijn maar ik vind het wel leuk." Hehe (A) Je vindt het wel leuk om niet te kunnen zien of het een meisje of een jongen is? Lijkt me vrij vervelend als je met iemand mee gaat :P Ik viel vannacht in slaap. :( Ik wilde je niet wakker bellen vannochtend dus.. We moeten snel eens skypen mop! X

yes we can
Jeugdherrinneringen komen boven, maar het Hyatt zien als een Maagden-huis bezetting lijkt me zowel letterlijk als figuurlijk lastig, daar zijn de verschillen toch wel te groot voor ! Obama zit dus wel goed met zijn ideeen, maar nu nog uitvoeren. Heb je nog leuzen staan roepen dat je bang was opgepakt te worden ? Groet, pap
25th September 2009

haaai zus! Spannend allemaal, je nieuwe kapsel is echt fantastisch! Hier in het buurland van Bosnië word je wel gemist! liefs

Sorry maar dan maar nu
Hey Meissie, nog van harte gefeliciteerd, ik was t ff helemaal vergeten (bloos) ondanks het wel in mn agenda staat. Nou hopelijk heb je nog een beetje feest daar. kus Lopke

Tot: 0.069s; Tpl: 0.021s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb