Hey - Henriks andet indlaeg, wauw :)

Italy's flag
Europe » Italy » Lazio » Rome
June 23rd 2009
Published: June 23rd 2009

Vi har haft en varm dag her i Rom, saa hvad goer man saa? Man gaar da paa Roms bedste Gelateria (Isbar) 😊 Desvaerre fik vi ikke taget nogen billeder af isen, saa her kommer lige noget som jeg syntes er endnu bedre 😊

Det Gamle Torv i PragDet Gamle Torv i Prag
Det Gamle Torv i Prag

Mette ved en meget eksklusiv cafe ved Prags gamle torv.
TogturenTogturen
Togturen

Her er Mette om morgenen efter den i hverfald for mig lidt haare nat :) Ser ud til at hun har sovet lidt bedre.
Mmmm gelatiMmmm gelati
Mmmm gelati

Her staar Mette saa og nyder en lille is foer vi begiver os ind i Colosseum, maa sige at den Italienske is er god (dog kan man vaere uheldig, Mette fik en der smagte af brunkagedej- havde ogsaa nogenlunde samme konsistens :P, jeg noejes med at faa en der smagte af raa aeggeblomme :S)
Paa tilskuerraekkernePaa tilskuerraekkerne
Paa tilskuerraekkerne

Her er vi saa kommet ind i Colosseum, Mette staar foran tilskuerraekkerne, eller det der er tilbage af dem.
Hvaelving.... med Mette :)Hvaelving.... med Mette :)
Hvaelving.... med Mette :)

Her er Mette saa foran en af Colosseums utallige hvaelvinger, med nogle af de maerkelige bonzai-grantraer i baggrunden.
Mere ColosseumMere Colosseum
Mere Colosseum

Her er Mette og jeg kommet laengere op i Coloseum, til venstre kan vi se en replica af Coloseums arena. Eller i det mindste noget af den.
MetteMette
Mette

Endnu et billede af min dejlige kaereste
TrapperTrapper
Trapper

Her ses saa Mette begive sig ned af nogle meget farlige trapper!! Der var skilte som paa dansk kunne tydes til at man ikke maa benytte trappen, men som i virkeligeheden betoed at den var en meget farlig og stejl trappe!
In the ArenaIn the Arena
In the Arena

Her ses resterne af underbygningen under Colosseums arena, og Mette :)
Palazzo ChigiPalazzo Chigi
Palazzo Chigi

Mette foran springvandet ved Palazzo Chigi, som man kan se er det ganske kort foer skyerne aabnede for sluserne.
Hundsus punsus - nu som taskeHundsus punsus - nu som taske
Hundsus punsus - nu som taske

Her ses en Chopin-hundetaske. Ser i julelyset i Mettes oejne :) - Nu ejer hun en, det var heldigvis ikke dyr (ha, dyr) ej heller hundedyr (han bliver ved!)
Skrammel og BrasSkrammel og Bras
Skrammel og Bras

Selvom Mette ikke har nogen haandtaske med rundt, saa er det aabenbart ikke lig med at hun ikke har saa skrammel med. Og det i kan se var endda kun i en pengekat :o
AfslapningAfslapning
Afslapning

Saa sidder vi ved en cafe og nyder en dejlig kold oel paa en meget varm dag :) Jeg svaerger paa at der er 30 grader i skyggen selv om det blaeser.
Sankt Peters BasilicaSankt Peters Basilica
Sankt Peters Basilica

Her er Mette saa oppe paa kuplen i Skt. Peters Basilica. Som man kan se var det en lang og hard tur op, isaer efter den lange rundvisning vi var paa.
Santa Maria MaggioreSanta Maria Maggiore
Santa Maria Maggiore

Mette inden i Basilicaen tilegnet Jomfru Maria, som i kan se har hun daekket sine skuldre, for ikke at friste nogen i synd... Maerkelige munke.
Den Spanske TrappeDen Spanske Trappe
Den Spanske Trappe

Her er vi saa idag lige gaet op af den Spanske Trappe, super vejr :)
Trinita dei MontiTrinita dei Monti
Trinita dei Monti

Her er min soede kaereste og jeg saa inde i kirken for enden af den Spanske Trappe.
Slut herfraSlut herfra
Slut herfra

I oenskes alle en god sommer med godt vejr herfra hvor solen bider hardt :) Og vi glaeder os til at se jer alle naar vi kommer hjem.

24th June 2009

Hej i to!
Ih, det er bare en super idé med en travelblog. Havde selv én i fordoms tid i Indien. Det ser ud til at I er løbet ind i både godt vejr og masser af nydelige ting at se på. Og den hundetaske er da også bare über-nais. Hyg jer rigtig meget :)
24th June 2009

Så HAR det været Sct.Hans herhjemme
Hej igen;) Håber I får en god tur til Napoli;) Og jeg er slet IKKE misundelig over at I tager til Pompei også...;) Mette, TAK for din sms Sct.Hans aften!!! Jeg elsker også dig!!! Smiler.... Vi havde en rigtig hyggelig aften her. Drengene SVEDTE til træning, der var vel 30 grader på marken;) Jeg sender en masse billeder til Jer på mail, hvis jeg ellers kan få det til at lykkes;) Vi skal hilse fra ALLE som var her;) Og ellers de obligatoriske hilsner fra Far & Tjalfe. Mange knus Mor M:)
25th June 2009

Tasken!!
Hey Mette og Henrik Det er da den fedeste taske ever Mette! Så godt du købte den. Hvor er den bare fed!! Glæder mig til at se den i virkeligheden, men billedet er megafedt! Kan du styre hendes købetrang Henrik?? By the way...har fået dit kort Mette. Tusind tak for det. Jo jeg nyder vejret. Eler skal i hvert fald ud og nyde solen her i eftermiddag. Snyd at I skal se Pompeji eller har set det. Det var det eneste som vi ikke havde set da vi var i Italien. Selvom vi spiste pizza lige ved siden af. Har lige spist frokost med mine egne hjemmelavede syltede rødbeder. Er jeg en ægte Hausfrau eller hva'? Fortsat god vind!

Tot: 0.088s; Tpl: 0.015s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0522s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb