Chengdu - Temples - Panda Base - Sichuan Opera

April 28th 2009
Published: May 14th 2009

Dear Friends,

After a good sleep in the nighttrain from Xi'Chang to Chengdu, we arrived at 06.30 hours in Chengdu.

At the station we met our charming and lovely tourguide Sylvia. From the trainstation we went directly to our fine boutique hotel Buddha Zen Hotel.

A great hotel with lovely rooms, built in traditional Chinese style. The price/quality in this hotel is very good. When you visit Chengdu check out this hotel. We are sure when you book here your room, you will be very happy. Also the service in this hotel is of a very high level. People who are working here are very kind and there is also a very good spa.

In Chengdu we visit on our own The Chengdu Wuhou Shrine, The famous Panda Base of Chengdu, an old and traditional temple called Wenshu Monastery,
built in 605 -617 during the Sui Dynasty and we went in the evening to a performance of the traditional Sichuan Opera.

Enjoy the pictures and stay tuned for more adventures.

From Chengdu with love.

Monkey and Bear.

Lieve vrienden en vriendinnen,

Na een verkwikkende treinreis arriveren wij om 06.30 uur in Chengdu. Hier worden wij opgevangen door onze nieuwe gids voor de komende dagen: Sylvia.
Een charmante en lieftallige verschijning met, zoals later blijkt, een goede kennis van zaken.

Vandaag en morgen (Monkey is helaas een dag echt helemaal goed ziek) gaan wij er zelf op uit.

Wij bezoeken de bekende Wuhou Shrine, met een onvoorstelbare grote bonsai tuin (wij denken dat er hier wel een paar duizend bonsai bomen staan),
de wereldberoemde Panda Base in Chengdu, een beroemd klooster de Wenshu Monestary en brengen wij een bezoek aan de traditionele Sichuan Opera.

Geniet weer van de foto's en tot de volgende keer op onze travelblog.

From Chengdu with love.

Monkey and Bear.

14th May 2009

geweldige foto´s
we blijven elke keer weer genieten van de prachtige foto´s en de boeiende verhalen waar jullie iedere keer weer tijd voor vinden. Nog een fijne vakantie en tot gauw. Liefs van ons 5´en

foto's
Hallo schatten, wat zijn de panda's toch lief, Kan je er niet een paar meenemen? Heb deze weblog op de zaak bekeken samen met een paar collega's die waren ook heel enthousiast over al het moois dat we te zien kregen. Stuur nog een prive mail naar jullie. Groetjes en knuffels Josien en collega's

Tot: 0.095s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0751s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb