Cape Point Tour

Africa » South Africa » Western Cape » Cape of Good Hope
January 3rd 2009
Published: January 10th 2009

CapetownCapetownCapetown

Zicht vanop parking van de Tafelberg terwijl we aan het wachten waren ..
Vandaag de Cape Town Tour gedaan.
We konden geen auto boeken (alles uitverkocht) tem de 4e januari en om niet teveel dagen te verliezen en toch zoveel mogelijk dingen te zien,
dan maar met zo een organisatie ..

Ben niet echt een fan van omdat je dan geen vrijheid hebt
'ej stopt eens efkes voor ne foto' zit er niet in
noch 'kunnen we hier wa langer blijven'
of 'ik wil die wandeling doen'
maarjah .. niveel keus dus.

Het was nog een redelijk klein wendbaar busje, we waren met 9 in totaal denk ik. En de gids noemde Chris en iets met een O.

Het laatste koppel moesten we oppikken aan de parking van de tafelberg (!), maar die waren in geen velden of wegen te bespeuren.
Bleek dat die nog helemaal bovenaan OP de tafelberg waren! En nog met de kabelbaan naar beneden moesten komen.
Wij daar een half uur op staan wachten .. iedereen begon al ongeduldig te worden.
Uiteindelijk kwamen ze daar dan aangesloft .. african time.

Soit .. heel de dag hebben we wel altijd op iemand moeten wachten.
Dus op het einde van de dag heb ik mij ook het recht voorgenomen om iedereen te laten wachten :D

Wat hebben we allemaal gezien ..

- Camps Bay: een van de mooiste stranden ter wereld (maar daar had ik een paar dagen geleden al op gelegen)
- Houtbaai: van daaruit boottocht naar seal/zeeleeuw eilandje (lees: een paar rotsen in de zee) (schtinken!!)
Wederom baai prachtig omringd door bergen. Paniek om vergeten Touristil pilletjes bleek onnodig, niet zeeziek ofzo geworden.
(Rachel, was uw huis in Houtbaai? Want heb het niet gevonden..)
- Kaap de Goede Hoop: aanschuiven om onnozele foto aan het bord te nemen
(en hier begon het al, je kon op klif naar boven wandelen, maar dat mochten wij niet doen want we gingen maar 5 minuten stoppen 'om foto te pakken'. zucht! voor de enige keer in mijn leven dat ik daar ben en dan mag ik nog niet overal op/onder/tussenlopen)
- Kaap Nature reserve: machtig!! Dit is plaats waar de vuurtoren staat en daar mochten we dus wel naartoe wandelen. Het was onder de middagpauze, dus ofwel naar boven wandelen en weinig tijd om te eten ofwel de kabelbaan nemen en zonder zuchten en puffen boven geraken. Ik ben natuuuurlijk - met mijn conditie - voor de meest sportieve weg gegaan, de benenwagen naar boven! Denise - de pussy - daarentegen, met de kabelbaan. En dan was ik nog eerst boven! :D
Er was nog een ander wandelingeske naar het uiteinde van de klif, maar dat was 2 km en anders had ik niet op tijd teruggeweest of erger nog, helemaal niks kunnen eten! En ik was al zo aan het sterven van den honger.
- Simon's Town: stadje waar er een pinguin kolonie op het strand 'woont'. Rare beesten die pinguins, als je het mij vraagt. Redelijk apatisch. Staan allemaal bevrozen naar de lucht te staren met hun mond open, precies of ze moeten een 'boerke' laten. Veel beweging zat er niet in.
We werden ook gevolgd door een bus Japanse matrozen! Ben er nog altijd niet uit of ze zich gewoon verkleed hadden of het dan wel echte matrozen waren.
- Kirstenbosch Botanical Gardens: jah! Mijn hoogtepunt van de dag, op gebied van flora dan toch. En hoelang kregen we hier .. 30 minuten!! 30!! Ik zit soms 5 a 10 minuten bij 1 bloem, dat wil zeggen dat ik maar 4 tot 5 bloemen kon doen 😞
Kheb ze dus efkes laten wachten in
Kaapse KlopseKaapse KlopseKaapse Klopse

Normaal was dat op de 2e en was ik daarnaartoe geweest. 'Folklore' festival/carnaval met verkleede kleurlingen dat dansen/muziek makend/zingend door straten lopen.
de bus 😉
Is echt wel prachtig daar. Tuinen en bomen en bloemen en watertjes in heuveltjes en paadjes en graslanden. Mensen op het gras aan het zitten, zonnen, liggen of picknikken. In de zomer (nu dus) doen ze daar szondags ook concerten. Spijtig genoeg was de rest niet echt enthousiast om daar naartoe te gaan, dus heb ik dat ook niet meegemaakt.

Volgens onze gids waren dit de Capetown Big 5 (en we hebben ze ook allemaal gezien): baviaan, struisvogel, zeeleeuw, pinguin en kameel (jah, dat stond daar ergens onderweg)

Ben die dag ook goed verbrand. Had me wel ingesmeerd maar er zijn altijd plaatsen die je 'vergeet' in te smeren.
Zoals daar zijn: voeten, handen en polsen en achterkant van bovenarm.
(moet niet jaloers zijn want heb er de komende dagen toch wel wat van afgezien: niet goed kunnen slapen enzo. de mama van Viv heeft me zelfs met yoghurt zitten insmeren omdat dat zou helpen .. en dat heeft het ook gedaan!!)

SealsSeals
Seals

stinkie stinkie

'n beetje hoger

nog 'n beetje hoger
Cape Nature Reserve

Te weinig tijd om ook tot daar te wandelen ..

10th January 2009

Haha, Kirsten heeft daar een bos ofwa? Nee sjieke natuur daar! En schattige pinguins!
12th January 2009

Kirstenbosch
Dag Saarke, jij hebt het daar wel reuze lijkt me, terwijl wij hier bijna bevroren zijn. Nu Kirstenbosch, daar hadden wij vorig jaar een geweldige 2 uur tijd, maar het was zo aan het stromen van regenen dat we van boom naar boom gelopen zijn. Jammer hé, maar zelfs dan was het er prachtig, alles fris groen ;))
14th January 2009

Geen matroos aan den haak geslagen?
Het was nochthans een mooie vangst zo lijkt het ????

Tot: 0.125s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 21; dbt: 0.1062s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb