Enda en ventedag

South America » Argentina » Santa Fe » Rosario
September 19th 2008
Published: September 26th 2008

Santa Fe 1050Santa Fe 1050Santa Fe 1050

I 1956 var Janes morfar paa restaurant i Santa Fe 1050, men dessverre fikk vi ikke gjort det samme naa i 2008 - siden stedet er gjort om til et parkeringsanlegg.
Dag 98.

Vi maatte sjekke ut av rommet innen kl. 11, saa vi hadde mange timer "aa slaa ihjel" for bussen skulle gaa. Vi fikk oppbevare sekkene paa B&B.

Det er alltid slik de dagene vi skal reise videre til et nytt sted - at vi mentalt allerede er paa vei. Da blir det paa en maate som om vi gaar og venter paa aa kunne komme oss videre.

I dag gikk vi tur langs elven, og satte oss paa en benk for aa spise lunsj. Vi spiste brod og paalegg som vi hadde kjopt paa butikken. Vi hadde flott utsikt mot broen, og saa paa baatene som traffikerte paa elven. Paa plassen bak oss var det mange som spilte fotball, og en del arbeidsfolk som tok lunsjtiden sin ute i solen.

Eirik fikk tatt seg 15 minutters siesta paa benken etter lunsjen, for det kom saapass vind at sanden som blaaste opp ble for plagsom. Vi gikk derfor inn til sentrum og kikket mer paa stedene, folkene og stemningen rundt oss.

I Rosario er det veldig mange kafeer, restauranter og restobarer - flere enn vi har sett andre steder. Vi brukte god tid paa kafeer
Santa Fe 1050 - 2Santa Fe 1050 - 2Santa Fe 1050 - 2

Restauranten maa ha vaert stor, med tanke paa omraadet her.
naar vi hadde pause fra gaaingen, og vi brukte tiden paa aa "jobbe" paa PC'en.

I 18 tiden gikk vi til en restobar vi hadde vaert paa tidligere og som vi visste hadde WiFi. Det saa ut som de hadde god mat der, saa vi tenkte aa kombinere bloggskriving og middag. Middagen besto av en form for "fingermat" fra grillen. Det var spareribs, gronnsaker, frityrstekte osteboller (og uten at noen trenger aa le, saa kan det innrommes at Jane spiste disse med stor apetitt. Rett type ost!), biffkjott og stekte potetbaater. Det smakte fortreffelig, og prisen var ikke gale den heller.

Kl. 20.30 gikk vi tilbake til B&B for aa hente sekkene vaare, for vi tok drosje til bussterminalen. Vi skulle mote opp ved selskapets salgskontor kl. 23, saa vi saa fram mot et par timers venting for det. Dette foles imidlertidig ganske "raskt", for Jane ble sittende aa spille spill paa mobilen mens Eirik klarte seg helt fint med en bok. Saa for vi visste ordet av det, satt vi paa bussen klar til avreise mot Montevideo i Uruguay.

Jane hos frisoren i RosarioJane hos frisoren i Rosario
Jane hos frisoren i Rosario

Betalte en halv gang mer enn i Salta, men allikavel ikke mer enn 140 NOK for baade farging og klipp.

26th September 2008

Slitan med ny frisyre!!!! Så fin atte:)

Tot: 0.151s; Tpl: 0.018s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0934s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb