Vandring i Rosarios gater

Argentina's flag
South America » Argentina » Santa Fe » Rosario
September 18th 2008
Published: September 20th 2008

Byens store sonnByens store sonnByens store sonn

Che var fodt i Rosario i 1928, og bodde sine 2 forste barndomsaar der.
Dag 97.

Etter frokost (paa rommet) gikk vi til bussterminalen for aa se om de hadde bussbilletter til Montevideo i Uruguay i morgen. Vi provde hos 2 ulike busselskaper - men de hadde ikke avgang for paa sondag. Vi ble henvist til billettluken til Andesmar Uruguay. Der var det tomt - med en lapp paa skranken om at de var tilbake om noen minutter. Vi ventet. Noen minutter ble til nesten en time for det dukket opp noen. Det gikk buss imorgen kl. 23.50, saa vi kjopte billetter til den turen (175 pesos pr. pers.) Turen skal ta 10 timer.

Saa vasset vi de 20 kvartalene ned til handlegaten. Vi hadde bestemt oss for aa kjope oss noen lette sko. De vi hadde kjopt i Mendoza hadde begynt aa lukte saapass mye at vi ikke lenger tor aa ta av oss paa beina paa bussen. Vi fant begge noen rimelige, lette toysko.

Etter en liten tur paa hostellet for skobytte, gikk vi til parken Parque de la Independencia. Det sto i guideboken at den skulle vaere stor og fin. Vi har nok sett litt for mange flotte parker andre steder til aa bli imponert. Vi synes storsteparten av
Flott hus i RosarioFlott hus i RosarioFlott hus i Rosario

Mange av husene som ble restaurert i byen var i lik stil.
parken var ganske stusselig.

Paa vei tilbake til hostellet gikk vi innom en restaurant som reklamerte at de hadde baade mat og pasta (er ikke pasta mat??). Vi bestilte pasta begge to, men dessverre for Jane glemte hun aa si at hennes skulle vaere uten ost paa. Det er jo kjent at hun ikke er stor fan av oster. “Selvfolgelig” var det masse ost paa pastasausen. Det sies at ost som lukter vondt, smaker godt, men Jane stiller seg fullstendig uenig med utsagnet. Det som var uten ost smakte fortreffelig! (det skal sies at Eirik syntes osten var nydelig)

Paa ettermiddagen gikk vi paa en restobar (Victoria Bar) som hadde WiFi. Der ble vi sittende utover kvelden for aa komme mer ajour med bloggen. Vi spiste ogsaa middag der.

22nd September 2008

Endelig tid for en oppdatering - og fortsatt like spennende å få med seg hvor dere er i verden nå! Skulle gjerne vært i den boksjappa, vanvittig flott - libris gå å legg deg!!!! Og slitan med nye sko:)
24th September 2008

Er bare LITT misunnelig på alt det dere opplever :) Fortsett den bra trenden med bloggen :) Jane, har endelig fått sendt deg mail..:)Savner dere.....

Tot: 0.189s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.1342s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb