Kosetur i parken

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza
September 1st 2008
Published: September 4th 2008

Dag 80.

Siden vi ikke hadde sovnet for langt ut paa morgenkvisten (pga. en gjeng tyske ungdommer som festet hoylydt paa hostellet), sto vi ikke opp for kl. 10.30. I dag hadde Jane plan om aa ha picnic i parken, men forst maatte vi faa vasket en omgang med klaer, og kjope bussbilletter til Bariloche til imorgen. Vi kjopte billetter til en "cama" (som har seter som kan legges helt ned), siden turen skal ta 19 timer.

Vi gikk tilbake til hostellet og pakket med oss en flaske rodvin, fra Carmine Granata som vi kjopte igaar, og et haandkle som vi kunne sitte paa. Paa vei til parken kjopte vi kjeks, oliven, ost og litt frukt. Det var naermere 30 grader og mild vind - en super vaardag.

Det var kjempekoselig i parken. Siden det var mandag var det forholdsvis lite folk, og vi satt der i mange timer og spiste og solte oss. Vi gikk tilbake til hostellet i fem-tiden. Siden vi hadde sovet daarlig paa natten, ville vi ha en liten siesta. Det var ikke lett, for de holdt paa aa pusse opp naborommet - og de spilte hoy musikk til arbeidet.

Paa kvelden gikk
Picnic i parkenPicnic i parkenPicnic i parken

Jane har for anledningen faatt laane shortsen til Eirik...
vi forst for aa hente de rene klaerne vaare paa vaskeriet. Paa vei tilbake til hostellet gikk Eirik innom en frisor for aa klippet haaret. Etterpaa gikk vi til den spanske restauranten paa Plaza España for aa spise middag, men det viste seg at de hadde stengt ogsaa paa mandager. Vi gikk derfor til en annen spansk restaurant lenger oppe i gaten. Maten der var helt ok, men kunne paa ingen maate maale seg med den paa Plaza España.

Da vi litt for midnatt hadde lagt oss for aa sove paa hostellet, startet tyskerne enda en fest...

Kjeks, oliven, frukt og god vinKjeks, oliven, frukt og god vin
Kjeks, oliven, frukt og god vin

Vi er glad for at serviset fra turlaget kommer til sin rett paa turen.
Eirik sjekker rosebuskeneEirik sjekker rosebuskene
Eirik sjekker rosebuskene

Er de rett klippet?
Men han blir fort slitenMen han blir fort sliten
Men han blir fort sliten

Han kunne leke mye lenger i traerne for 30 aar siden, paastaar han.
Vann"renner" i Mendozas gaterVann"renner" i Mendozas gater
Vann"renner" i Mendozas gater

Det er over 500 km med slike vann"renner" i Mendozas gater. De gir vann til alle traerne langs gatene i Mendozas sentrum. Traerne gir naturlig skygge i de varme sommermaanedene. Vann"rennene" fungerer ogsaa som luftkjolingssystem.

4th September 2008

Jøss, så sterk du er, Eirik!!!! Skal si du holder deg spenstig fortsatt :-D. Ja, det er gutten sin som kan klatre, ingen tvil om det. Bare pass på at du ikke klatrer så høyt opp, da må Jane komme å hente deg ned igjen. He, he!
5th September 2008

Da gleder jeg meg allerede til eiriks italienske pastasaus!!!! Komme hjem snart??;) Så kan jeg og jane kose oss med bayleis etter middagen - skal ta med politihjelmen, jeg:)
5th September 2008

"lek i trærne"
Hei, dette ser gøy ut, apropo lek trærne. Husker Eirik når han satt fast i mellom to trær med ene foten. Pappen måtte komme med sag, for å fri deg fra å være fanget i trærne. du satt bom fast. Så vær forsiktig. Resten av historien husker du vel. Klem fra mamma

Tot: 0.055s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0257s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb