Parque General San Martin

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza
August 30th 2008
Published: September 2nd 2008

Dag 78.

Etter en vanlig argentinsk frokost, var det Eirik sin tur til aa faa varme klaer. Vi gikk til samme butikk som igaar, Nordic Sportswear, og Eirik fant det han skulle ha etter mye proving.

Vi gikk tilbake til hostellet med tingene, og pakket en liten sekk med det vi trengte til en tur i parken. Selvfolgelig fikk Eirik lov aa gaa med de nye skoene sine.

For aa komme til parken gikk vi ca. 2 km fra hostellet. Underveis til parken kjopte vi med oss lunsj; grove baguetter og rokt skinke. Parken var stor, og det var mange veier og stier aa gaa tur paa. Vi gikk en lang tur, og paa veien var det tydelig aa se at vaaren var kommet til Argentina. Det var mange markblomster, og mange av traerne og buskene var begynt aa blomstre. Med ferske baguetter i sekken tok det ikke lang tid for vi stoppet for aa spise lunsj.

Paa vei tilbake maatte vi ha et stopp for aa faa i oss kald drikke - cerveza er godt mot varmen, sies det. Etterpaa gikk vi til Plaza Italia og satt der en stund i solen, for vi gikk tilbake mot hostellet.
Da vi kom tilbake til hostellet bestilte vi oss en guidet tur til imorgen, til noen vingaarder i omraadet.

I halv aatte-tiden gikk vi til Plaza España, for i folge guideboken skulle det der ligge en spansk restaurant som bl.a. hadde tapas. Restauranten aapnet ikke for kl aatte, saa vi gikk en tur til Plaza San Martin og Plaza Chile. Paa vei tilbake mot Plaza España passerte vi Plaza Independencia, og der var det et stort marked og masse folk.

Den spanske restauranten paa Plaza España var kjempekoselig, og maten forsteklasses, og relativt rimelig. Etter god mat og drikke spasserte vi tilbake til hostellet.

Busker og traerBusker og traer
Busker og traer

Parken har over 750 forskjellige typer busker og traer. Noen i full blomst naa paa vaaren.
Monumentet paa Plaza ItaliaMonumentet paa Plaza Italia
Monumentet paa Plaza Italia

Monumentet er en hyllest til de italienske immigrantene, og deres arbeid med aa hjelpe og bygge landet.
Den romerske ulv paa Plaza ItaliaDen romerske ulv paa Plaza Italia
Den romerske ulv paa Plaza Italia

Bronsestatue av den romerske ulv, som matet Romulus og Remus.

2nd September 2008

Helt svart.
Hei, nydelige blomster i parken, men de andre bildene er helt svart. Kos dere med nye varme klær, det er altid herlig med noe nytt. I hvertfall når en ikke har flust opp med klær. Fint at Eirik har fått seg nye sko. De andre er vel noe slitt etterhvert, godt brukt. Kos dere, hilser så mye fra pappa/Tore , klem fra mamma/Erna
2nd September 2008

Bildene er ok
Nå har vi fått frem bildene. utrolig flotte! mamma

Tot: 0.187s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.1429s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb