Tur i Mendoza

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza
August 29th 2008
Published: September 2nd 2008

Dag 77.

I dag vaaknet vi for seint til aa naa frokosten paa hostellet, som var ferdig kl 10.

Paa formiddagen maatte vi finne et vaskeri, for vi hadde fint lite rene klaer igjen i sekken (stort sett naar vi trenger klaer vasket, leverer vi inn de paa formiddagen, og faar de tilbake samme ettermiddag).

Vi gikk rundt i omraadet og letet etter en minibank som tok Visakortet til Eirik (fra Skandiabanken), men vi maatte bare innse at automatene ikke klarer aa lese magnetstripen paa kortet. Kortet har ikke vaert oppbevart i lag med noe som kan avmagnitisere det, og har kun vaert brukt 4 ganger... Siste gangen vi brukte det var da vi betalte paa hostellet i Santiago.

Heldigvis virker Visakortene fra Handelsbanken helt supert ennaa, men fordelen med Skandiabanken var at de ikke har gebyr ved uttak. Vi kommer til aa bestille nytt kort som sendes til foreldrene til Jane, slik at de kan videresende det med DHL til et sted i Argentina.

Vi gikk for aa kjope vinterklaer til Jane, for tur til Patagonia og Lake district. Vi fant en butikk som hadde det som trengtes. Imorgen tar vi en runde for aa finne det samme til Eirik. Etter shoppingen var begge klar for mat, siden vi enda ikke hadde spist noe idag. Biff og vin smakte godt.

Etter vi hadde vaert paa hostellet med handleposen, gikk vi tur til Plaza España. Der not vi solen og varmen en stund for vi gikk videre til Plaza Independencia, som er hovedplazaen i byen. Eirik la seg ned paa en benk for aa hvile hodet litt, og etter 5 minutter kunne en del folk hore en svak snorking. Jane fungerte som pute, og satt og leste i Footprints om sordelen av Argentina.

Paa kvelden var vi paa BBQ paa hostellet sammen med 40 andre. Maten smakte herlig, og vi ble sittende utover kvelden og mase med et tysk par, en sor-afrikaner og en gutt fra Belgia.

"Puten" til Eirik "Puten" til Eirik
"Puten" til Eirik

not ogsaa solen paa Plaza Independencia

2nd September 2008

Så fantastisk dere har det! Nå har jeg oppdatert meg på bloggen deres, har hatt det litt for travelt til å få tid til å slappe av og lese den i det siste. Jeg bestiller kyllinggryte med 20 fedd hvitløk når dere kommer hjem ;-) Den så bare nydelig ut!

Tot: 0.156s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0954s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb