En vecka kvar

Asia » Japan » Osaka » Hirakata
September 2nd 2008
Published: September 2nd 2008

MamiMamiMami

Mami äter korv på en izakaya.
Nu är det en vecka kvar tills jag ska bege mig iväg, så jag tänkte skriva ett litet inlägg här så att jag kommer igång. Som ni borde ha märkt så har jag övergett resdagboken för den här sidan istället. Förutom att man slipper få ont i ögonen av att resdagbokens design är så fruktansvärt ful så verkar det som att det är lite smidigare att ladda upp och titta på bilder här. Jag har lagt upp några bilder från förra gången jag var i Japan för att testa hur det går till och det verkar fungera bra. Det ska gå att ladda upp video här också så om uppkopplingen är tillräckligt snabb där borta ska jag försöka mig på det ibland. Något inlägg i veckan ska man väl kunna få ur sig i alla fall. Vill man ha e-mail om när nya inlägg läggs upp är det bara att trycka på subscribe till vänster. Hoppas att nån vill läsa och kommentera det som skrivs 😊

Om det går som det är tänkt så kommer jag vara i Japan i två omgångar eftersom jag i nuläget inte kan få mer än ett vanligt turistvisum på tre månader. Därför kommer jag
TommieTommieTommie

Tommie äter korv som har varit förpackad i plast och har legat på en butikshylla en dag eller två.
att vara där först 9/9 - 5/12 och sedan 29/12 - 27/3. I december kommer jag alltså att vara hemma i lite mer än tre veckor och då blir det väl jobb på Liseberg och upphämtning av julklappar (kanske att man ger bort en eller två också). Vad konstigt det kändes att skriva om julklappar redan nu... I alla fall - när jag är i Japan kommer jag att plugga en kurs i religionshistoria på distans. När jag är klar med den ska jag äntligen ha tillräckligt med poäng för att få ut min kandidatexamen i japanska. Under tiden som jag pluggar och försöker öva upp min japanska är det också tänkt att jag ska se om man kan lyckas få tag i något jobb. Det verkar svårt, men ingenting är omöjligt som Gunde säger.

Jag kommer ju att bo i Hirakata, nästan mittemellan Osaka och Kyoto, igen fast den här gången blir det i en egen lägenhet tillsammans med Mami. Den ligger i en annan del av staden än där jag bodde förut så jag behöver inte gå på samma gator som jag gjorde förra gången om jag inte vill. Fast det lär väl bli ett och annat
Hemma hos NatsukiHemma hos NatsukiHemma hos Natsuki

Natsuki och Tomomi bland en massa skräp.
besök i skolan och så kan man ju misstänka. Alla utbytesstudenter som läste på Kansai Gaidai samtidigt som jag har ju givetvis åkt därifrån redan, men de flesta japanerna ska väl vara kvar i alla fall. Sedan kommer Tommie komma och hälsa på i fem veckor också så det ska nog finnas en hel del kompisar att leka med.

Ja, det finns väl inte så mycket mer att skriva nu egentligen. Köpa kläder och packa ner dem måste jag göra innan jag åker, men annars ska väl allt vara i stort sett fixat. Det finns en hel del saker som jag vill göra, äta och peta på när jag kommer dit fast det får jag skriva om efter hand. Det ska bli skönt att äntligen få komma iväg i alla fall. Eller härligt kanske vissa skulle säga.

Hej hej

Kansai GaidaiKansai Gaidai
Kansai Gaidai

Det var här jag pluggade.
Fushimi IanriFushimi Ianri
Fushimi Ianri

Första besöket av två.
Min klassMin klass
Min klass

De här personerna träffade jag i stort sett varje dag under hela terminen.
KiyomizuderaKiyomizudera
Kiyomizudera

Den här bilden är ju ganska så bra. Det ska väl sägas att det är Tommie som har tagit den.
KinkakujiKinkakuji
Kinkakuji

Guldpaviljongen i Kyoto.
Lost In TranslationLost In Translation
Lost In Translation

Precis som Charlotte!
HimejiHimeji
Himeji

Så här ser i stort sett alla japanska slott ut.
TenniscoatsTenniscoats
Tenniscoats

Världens bästa Tenniscoats i Kobe.
Kattbussen!Kattbussen!
Kattbussen!

Jag och Tototro har precis kommit fram till Odaiba i Tokyo.

2nd September 2008

Kattbuss!! Mycket spännande fenomen vill jag säga. Kan jag få en kattbuss i julklapp? Kan jag?! Kan jag?!
2nd September 2008

Allt låter jättehärligt. Hahaha!!!!
4th September 2008

ohhhh jag kommer att flytta i Hirakata den 23:e. Ososugiru... Men ! Men! Det låter bli super-roligt att vi alla ses igen o gå till Karaoke o Asiandays!!!!! xD
10th September 2008

Då var du där
Nu är du alltså i Japan igen... humm... du vet att du måste besöka ett badhus, det är så relaxing... (kanske därför jag gillade det extra mycket...) Jupp...
11th September 2008

*host*
Jag måste säga att jag är överskridande intresserad av vad precis det är du kommer att peta på och ser fram emot en välskriven och informativ förteckning inom kort.

Tot: 0.082s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0431s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb