Livet kanns lattare

Asia » India » Uttar Pradesh » Agra
March 3rd 2007
Published: March 3rd 2007

3 Mars:
Efter nagra timmars somn kandes livet mycket battre. Plotsligt forundrades vi over att vi for bara 400 SEK per person och dag far en privat, modern, luftkonditionerad bil med sakerhetsbalten och (nagorlunda engelssprakig) privat chauffor (las slav) som tar oss dit vi vill och star till tjanst dygnet runt. Plus detta ingar det 8 overnattningar med frukost pa trestjarniga hotell och guidade turer (pa engelska). 8.56 stod var chauffor redo i lobbyn till var tjanst. Vi kan fortfarande inte forsta att han verkligen holl tiden (9.00). Vi begav oss till Agra, en resa som tog 4 timmar. I efterhand kanns det som att resan tog 30 min, det var sa mycket att se och sa manga inryck. Indien ar verkligen fruktansvart fattigt, omojligt att forsta utan att ha varit har. Tiggare, barn, djur och fargstarka manniskor OVERALLT! Val framme i Agra kunde vi slappna av vid hotellets utomhuspool och sola en timme. Hotellet ar riktigt fint. Efter det fick vi en guidad tur runt Taj Mahal. Otroligt vackert! Vi fotade byggnaden, indier fotade oss. Flera indier ville fa foton pa sig sjalva med oss. Det var valdigt fa icke-indiska turister dar sa for dem var det tydligen exotiskt med langa och blaogda manniskor. Maten for kvallen intogs pa hotellet och var riktigt god, Tikka Masala och nanbrod. Nu ska vi ga och lagga oss.

3rd March 2007

ojoj
Hej! Kul att höra av er! (smsen kom fram också, men tänk gärna på tidsskillnaden =)) Svårt att fatta, när jag kollade på kartan var Agra ligger, att ni faktiskt är där! Katja sa att Indien anses väldigt svårt för nyresenärer. Misär, ovänliga människor och folk som är på en hela tiden. Roger hälsar! Nu blir det pizza och en film tror vi. Skriver mer nästa gång... Dinara hälsar också! Puss! //Marcus
4th March 2007

Risker man tar
Hej Älsklingar! Skönt att ni hämtat er. Kul att läsa.Vilken bra ide att lägga upp reseblogg! Vi kommer att följa er resa och det blir spännande att höra mer.När väl värsta kulturchocken lagt sig kommer det bli fantastiskt roligt för er! Puss o kram Ma o Pa
5th March 2007

Så skönt det låter!
Hej igen, det var ju jätteskönt att det blev bättre för er! Och att ni fått uppleva något fint redan 3:e dagen, Tay Mahal, sånt som man bara läst om! Här är det vanlig jobbardag igen men det blev lite roligare när jag fått ert mail. Det stod "Johan L" på mailet, så jag trodde först det var från min chef, men sen såg jag att det stod "resedagbok" så då läste jag det o började skriva, så jag glömde bort att logga in mig på mitt löneprogram! Tills folk började ringa... Ser fram emot nästa dagbok redan! / Puss o kram mamma Eva
7th March 2007

Underbart att höra från er!
Hej på er! Vad kul att se att ni nu har fått uppleva lite nytt o spännande jämfört med ankomsten till Dehli. Vi följer er i tankarna, men vet inte hur långt från Dehli ni är. Skrev ni inget 4 mars? Kan ni läsa mina kommentarer här? /kram mamma

Tot: 0.066s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0433s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb