2 days Camp with Ray of Hope ( Raio de Esperança)

Brazil's flag
South America » Brazil
June 22nd 2005
Published: June 25th 2005

Aterigen har vi varit ute pa Amazonasfloden. Denna gang tillsammans med teamet Ray of Hope som hjalper barn & familjer ute i djungeln som har svara forhallanden. Noden aer stor. Vi var ungefar 30 volontarer ute och besokte tva byar ca 5 timmar uppat floden. Vi besokte ocksa en riktig indianby! Syftet aer att skapa gladje och forsoka faa igang hjalp till sjalvhjalp (handarbete etc.). Halsoinformation aer ocksa en stor del av hjalparbetet. Det storsta syftet aer att sprida kaerlek, omtanke och hopp for framtid! Det var fantastiskt att fa vara med och uppleva den gladje som spred i byarna genom Ray of Hope. Det arbete teamet gor ar helratt. Men tufft. Vilka insatser teamet gor. Varmen ar enorm (40grader= stekhett i solen, svettas enormt) och mycket arbete ligger bakom varje camp. Vi veklingar som inte varit ute pa camps tidigare, fick mer eller mindre varmeslag, frossa, feber, matthet nar vi atervant till Manaus. 😉

Det var haerlig att sova under bar himmel i batens hangmattor. Knokafullt! 😊

Kram Jenny & Lisa

Det kanns skont att veta att ni tanker pa oss. Vi har en tuff resrutt nastkommande dagar. Nasta bloguppdatering gor vi efter Inka-leden. Runt den 2-3 juli. Hoppas ni allihopa haft en trevlig midsommar!

Helt underbar solnedgang fick vi uppleva pa Amazonasflod.Helt underbar solnedgang fick vi uppleva pa Amazonasflod.
Helt underbar solnedgang fick vi uppleva pa Amazonasflod.

Vi akte i en liknande bat, som hette Shalom. Detta var en systerbat med amerikanarna som var pa missiontrip, vanner till Gloria som startade Ray of Hope.
En surprise BBQ pa en strand! En surprise BBQ pa en strand!
En surprise BBQ pa en strand!

Precis som taget ifran Robinson.
Sista kortet i Manaus, fredagskvall (midsommarafton).Sista kortet i Manaus, fredagskvall (midsommarafton).
Sista kortet i Manaus, fredagskvall (midsommarafton).

Utsikt ifran Karins lagenhet. Den rosa byggnaden ar Operahuset. Rio Negro i bakgrunden.

26th June 2005

Från era Alpha ledarna+ Gustav !
Hej Tjejer! Jag-John,Tobbe och lille Gustav ville bara höra av oss och säga att nu har sommaren kommit även hit. Vi solskygga sitter just nu inne men är på väg ut till Öckerö-Nimbus för att äta lite. Ska spendera eftermiddag och kväll i varandras goda sällskap. Vi vill att ni ska veta att vi tänker och ber för er! Hoppas allt fortfarande går väl och att ni mår bättre. Många Kramar! John , Tobbe å Gustav
30th June 2005

Så fantasktiskt!
Känner mig lite hängig idag trots att solen skiner och Göteborg är grönt. Då gick jag in och läste er berättelse om när ni följde med Ray of Hope och mitt hjärta ljusnade. Ibland behövs lite perspektiv till ens vardagsliv. Och vilka fantastiska bilder det var!! Grattis till er som tagit er iväg på en sådan här resa!! Nu ska jag se om jag hittar fler berättelser från er. Kram Jenny

Tot: 0.038s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0193s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb