Feest en verdriet


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco
May 10th 2008
Published: May 10th 2008
Edit Blog Post

De jongensDe jongensDe jongens

Een deel ervan tenminste. (Ik had ze telkens niet online gezet, maar het blijkt dat Moniek dat al tijden doet...)
Eerst maar het vervelende nieuws. Afgelopen week is een Nederlandse vrijwilligster plotseling overleden.
Ik kende haar niet persoonlijk, maar had wel eens met haar gemaild voor ik naar Peru ging, omdat we allebei door SIW uitgezonden werden. Ik had gehoord dat ze in Cusco was en dat ze ziek was, maar ik ging er vanuit dat ik haar vanzelf wel tegen zou komen. Helaas bleek haar conditie een stuk ernstiger dan gedacht.

Ik zal hier verder niet in detail treden, maar mochten jullie vragen of zorgen hebben, dan ben ik natuurlijk via de mail bereikbaar.

---

Verder hebben we hier twee goede weken gehad. We hebben flink wat feestdagen gehad.
Koniningedag is geweest. Groot feest in het enige Nederlandse restaurant dat Cusco rijk is (de ambassade betaalde voor hapjes en bitterballen). Diezelfde week hadden de Peruanen hun dag van de trabajadores (dag van de arbeid. Iedereen was vrij). Erg leuk omdat de jongens twee dagen geen school hadden en mochten buitenspelen met ons. En gisteren werd dus moederdag gevierd.

Tot onze verassing werden wij bij de mamitas gerekend (het vrouwelijke personeel wordt met moeder aangesproken) en kregen ik en Moniek ook onze eerste moederdags cadeaus! Ze hadden
Haring etenHaring etenHaring eten

Echte haring! Ingevlogen uit Nederland! (nou ja, de bitterballen in ieder geval)
allemaal dingen zelf gemaakt in de workshops. Het zal nog lastig worden voor mijn toekomstige kinderen om dat te overtreffen.

Ook hadden ze allemaal gedichtjes en dansacts ingestudeerd. Kevin, een van de oudere jongens, bleek echt een klein show dier. Hij kan dansen als Micheal Jackson en mocht dan ook de groep pubers leiden, al hadden ze volgens mij niet zoveel kunnen oefenen. Ik denk dat hij ze had geinstructeerd om hem maar gewoon na te doen, maar dat bleek toch wat lastig. Superleuk allemaal.
Ik snap echt niet hoe ze dit allemaal hebben weten te regelen zonder dat wij er ook maar iets van gemerkt hebben. Ik ben er toch 5 dagen per week!

---

Vanmiddag vertrek ik naar Choqo voor een kamp dat door Moniek georganiseerd is. Naast de Hogar werkt ze daar om toerisme te stimuleren. Er komt een barbeque en we gaan kennelijk op spectaculaire wijze een rivier oversteken. Ik ben benieuwd.

Verdere highlights van de afgelopen weken: Cuy eten (Cavia, al was dat meer een lowlight), Limantambo bezoeken. De ruines stelden niks voor, maar het zwembad gevuld met Gleisher water was fantastisch (en met fantastisch bedoel ik ijs en ijskoud), Angel´s
MoederdagscadeautjesMoederdagscadeautjesMoederdagscadeautjes

Mam, prettige moederdag.
hond, Manu. (Ik heb de fout gemaakt om hem aan te halen en sindsdien beschouwd hij mijn kamer als deel van zijn territorium. Maar ik heb geen last gehad van mijn allergie en het is echt een schat van een beest. Jammer dat zijn baasje de grootste player in Cusco is).


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement

CaviaCavia
Cavia

Ik heb het nooit zo gehad op Cavias en nu blijkt dat ze zelfs als voedsel falen...
Hmmm cuyHmmm cuy
Hmmm cuy

Ik weet niet precies waar ik hier in bijt... vlees kan het niet geweest zijn.
Het zwembadHet zwembad
Het zwembad

Zo koud dat je bijna geen adem kon halen.
HannahHannah
Hannah

Deze foto is op illigale wijze verkregen, door te klimmen waar niet geklommen mag worden...
Ruines in LimotamboRuines in Limotambo
Ruines in Limotambo

... ik ben er niet helemaal zeker van wat het nut van dit gebouw was... Er zijn nissen en... tja dat is het wel zo´n beetje.
ManuManu
Manu

Blaft nooit, maar zeurt wel als hij aandacht wil.


12th May 2008

oostenmiep@.nl
Nou die cavia s lijkt naar niets maar als bijna local moet je dat een keer gegeten hebben. De haring partie ziet er goed uit en de haring glijdt zo naar binnen zo te zien. Leuk dat je het goed naar je zin hebt en gezellig met je mede vrijwilllegers. En zo te zien ook met de boy s. Maak er wat moois van geniet en let goed op je gezondheid. Nog goed drie weken en dan komt je grote zus en haar vriendje. Veel plezier met je kampeer weekend en hopen snel van je te horen hoe dat is verlopen kus en groeten mam en pap
13th May 2008

De gezondheid heeft weer een klap gekregen. Ik ben in de rivier gevallen, dus zit ik nu weer aan de keelsnoepjes ;) X Fricke
13th May 2008

ehw
Slechts 1 woord wat betreft die cavia: ehw! Ziet er vrij onsmakelijk uit. Toch maar gaan voor de geïmporteerde keuken, dus... x Daf
13th May 2008

Ik ga meestal voor de geimporteerde keuken. Om de Peruaanse keuken naar onze standaarden te krijgen, moet je meer betalen dan ik in mijn dagelijks budget heb... ;)

Tot: 0.089s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 51; dbt: 0.0469s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb