Buenos dias uit Peru


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco
November 3rd 2007
Published: November 11th 2007
Edit Blog Post

Buenos dias familie en amigos,

hier even een kort mailtje uit Peru.
Zoals de meesten van jullie weten(niet allemaal), ben ik dinsdag morgen
van schiphol via Madrid naar Lima in Peru gevlogen.
Er lekker even tussen uit zeg maar.
Ik wil hier vandaan door Peru en Bolivia naar Chili reizen, vanwaar
ik van Santiago vandaan weer terug naar jullie hoop te vliegen.

Na een heel lange dag vliegen (16uur) was mn eerste indruk een beetje
eng. We waren bijna op de grond voor ik de landingsbaan kon zien.
Het was echt potje dik van de mist, moet zo´n piloot toch wel veel vertrouwen
in zijn radar hebben.
Lima is een grote stad van 8miljoen mensen dus heel druk!! Een leuk
hostel gevonden vlak aan´t strand. Het water is alleen te koud om er lekker in te gaan zwemmen. Het was heel raar in Lima, er hing bijna heel de tijd een zeemist over de stad. Maar toch ben ik de eeste dag al behoorlijk verbrand.
In Lima was verder niet veel bijzonders te zien. Veel Spaanse koloniale gebouwen en kerken.
Het was ook nog een feestdag hier, in europa is dat volgens mij allerheiligen.
De katolieken herdenken volgens mij dan de doden en maken er één groot feest van. Er waren rond de kerken optochten e.d..

Ben gisterenmiddag met de bus verder gereisd naar Cuzco en ben daar vandaag rond de middag aangekomen. Na 19 uur in de bus ben je aardig kapot. En volgens mij had ik ook last van hoogteziekte. Voelde me aardig beroerd!!
We gingen dan ook over hoge passen door het Andes gebergte. Op de kaart leek het helemaal niet zo ver, maar je gaat meer op en neer als dat je vooruit komt.
Jammer dat het grootste gedeelte donker was, maar ik heb al een mooi stukje van de Andes gezien.
Ik zit dus nu in Cuzco, waar heel beroemde opgravingen van de Inka´s zijn gevonden. Het Inkarijk was vroeger hier in Z-amerika een groot en welvarend rijk. En daar zijn hier veel opgravingen van, waar ik ook wat van wil bekijken.
Maar daarover de volgende keer meer!

Ik hoop dat het bij jullie verder alles goed gaat?!
Ik hoor het wel als het anders is.

Adiós

Adriaan



Additional photos below
Photos: 15, Displayed: 15


Advertisement

DE PACIFIC OCEANDE PACIFIC OCEAN
DE PACIFIC OCEAN

DE KUST VOOR LIMA
WOESTIJN RONDOM LIMAWOESTIJN RONDOM LIMA
WOESTIJN RONDOM LIMA

HET ZAND STOOF ROND MN OREN.
DWARS DOOR DE ANDESDWARS DOOR DE ANDES
DWARS DOOR DE ANDES

MOOI UITZICHT VANUIT DE BUS
WAT MINDER SCHERP,WAT MINDER SCHERP,
WAT MINDER SCHERP,

MAAR MET WITTE TOPPEN
MOOI VERLICHTE FONTIJNMOOI VERLICHTE FONTIJN
MOOI VERLICHTE FONTIJN

OP DE PLAZA ARMAS


Tot: 0.09s; Tpl: 0.016s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.051s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb