Aardbeving en Machu Picchu

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Aguas Calientes
August 15th 2007
Published: August 18th 2007

Zoals jullie inmiddels wel vernomen hebben, heeft er een grote aardbeving plaatsgevonden in Peru. Pisco, Ica en Chicha zijn het zwaarst getroffen. Op het moment van de beving zaten wij in een klein plaatsje (St. Maria) in de buurt van Aguas Caliente. Terwijl Angela op bed zat na een zware mountainbike tocht van 5uur de berg af, voelde ze het hele gebouw wel lichtjes trillen, maar meer niet. Onno heeft hier zelfs niets van meegekregen. We zaten dus niet in het rampgebied en hebben er dus niet echt iets van meegekregen. Aguas Caliente ligt in het oosten van Peru, de startplek om naar Machu Picchu te gaan.

Vanuit Cuzco zijn we met een bus naar zo´n 4000m gegaan om daarna met een mountainbike van stoffige weggetjes af te suizen. Dit was echt een mooie trip, maar aangezien de wegen zo hobbelig waren waren we redelijk gaar toen we aankwamen.

De volgende dag hebben we een lange trek van St. Maria naar St. Teresa gemaakt. We hebben een groot stuk van de Inca trail gelopen. Het uitzicht was fantastisch en we liepen zowat de hele dag door het tropisch regenwoud. Overal om ons heen groeide mandarijnen, sinaasappels, mango´s, papaya´s, bananen, ananassen, koffie, cacao en cocaplanten. Heel gaaf. Tijdens de wandeltocht hoorden we op een bepaald moment de hardste knallen die we ooit gehoord hebben. Verschrikt keken we elkaar aan met de gedachte dat we een aardbeving meemaakten midden in de bergen. We knepen elkaar hard in de handen. De gids echter, schreeuwde het uit van enthousiasme. Wat bleek nou, in de vallei waren ze met dynamiet een weg aan het vrijblazen. Tussen de bergen gaf dit echt een gigantisch gedonder. Toen we wisten wat het was, vonden we het ook erg gaaf!!!
Eenmaal bij de wilde rivier Urubamba aangekomen zijn we met een kabelbaan de rivier overgestoken. Dit moest alleen wel handmatig gebeuren.
Na een vijf uur wandelen kwamen we tussen de bergen uit bij thermaalbaden. Dit was heerlijk! Lekker badderen in het hete water wat uit de grond kwam.
Om bij St. Teresa te komen hebben we nog een uurtje gewandeld.

17/08

Met busje en trein zijn we naar Aguas Caliente gegaan. Angela voelde zich niet zo lekker en besloot om met de bus naar Machu Picchu te gaan. Onno is met de gids (Americo) naar boven gewandeld. Dit was een heftige tocht. Trappenlopen voor 1,25u. Totaal
Een beste hikeEen beste hikeEen beste hike

Een tocht van St. Maria naar St. Teresa met als beloning hot springs
bezweet kwam hij boven aan en stapte 5min later Angela frisjes uit de bus. Aangezien de gids zijn pasje zojuist was kwijt geraakt kon hij niet mee naar binnen en hebben we met z´n tweeen de Incastad bezocht. Het uitzicht was fantastisch. Natuurlijk de stad, maar ook het uitzicht overal om ons heen. Hier hebben we heerlijk rondgelopen. De ruines waren fantastisch om te zien!!!!

Uitzicht over Machu PicchuUitzicht over Machu Picchu
Uitzicht over Machu Picchu

Met op de achtergrond de berg Waynu Picchu

19th August 2007

he wereldreizigers... Blij te lezen dat jullie niet veel van die aardbeving gemerkt hebben, ben net weer even bij gelezen dus kan weer vooruit. Geniet zoveel je kunt van deze laatste dagen, ben stiekem wel een beetje blij dat je bijna weer terug komt, hoor Angela!! hihi.. Dikke kus van Heidi x

Tot: 0.106s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0576s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb