Galapagos, uhhhhhh......


COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader
Ecuador's flag
South America » Ecuador » Galápagos
April 3rd 2006
Saved: September 28th 2013
Edit Blog Post

SpondylusSpondylusSpondylus

Foerste baad.
En laenge ventet opdatering...... undskylder meget, men det er ikke altid lige fristende at placere sig foran en computer naar der er saa mange andre ting man kan lave.

Men den 3. april tog jeg jo altsaa afsted mod Galapagos, foerst et par timers flyvetur, som var fantastisk -det var en meget klar dag, og vi floej taet paa vulkaner, fantastiske landskaber, rismarker, og saa oeerne -laekkert at have en vinduesplads.

Jeg startede ud med 4 dage om bord paa Spondylus, en ganske laekker baad, endte i kahyt med Rebecca som jeg havde moedt da jeg spiste med Elyse i Quito -ret skaegt som man igen stoeder ind i folk man har moedt foer.
Programmet for Galapagos var nogenlunde som foelger:
kl. 6.30 snoevlede vi os ud af sengene
7.00: morgenmad
8.00: afgang i panga/ dingy til en oe
gaatur og derefter ofte snorkeling eller bare strandliv....
12.00:frokost
14.00-15.00: afgang til naeste oe i panga/dingy, og det samme som morgenturen
17.00-18.00: tilbage paa baaden
19.00: aftensmad
21.00: sengetid! -dete r virkelig haardt saadan at lave stort set ingenting...... ej, gaaturene i den varme, og 2 timers snorkelling hver dag kan altsaa maerkes, saa der var ikke meget fest om bord paa vores baad.

Nu vil jeg ikke gaa i detaljer om de forskellige oeer, mest fordi jeg har problemer med at huske hvor vi var hvornaar..... men kan da fortaelle lidt om hvad vi saa:
Paa land saa vi
soeloever, fregat-fugle, boobies, albatrosser, leguaner, firben,

I vandet saa vi:
soeloever, skildpadder, kuloerte fisk, soestjerner, "sea-dollars", rokker, hajer, koralrev og ja........

I det hele taget var det fantastisk fordi dyrene mere eller mindre er ligeglade med at vi vandrer rundt blandt dem, saa man kan komme helt taet paa dem, uden at de egentlig reagerer paa det.
Mine favoriter er nok fregat-fuglene og soeloeverne, fregat-fuglene fordi de er saa imponerende med den roede ballon (kun hannerne) og soeloeverne fordi de bare er fantastiske......

Men se billederne, jeg forsoegte at begraense mig derude, saa tror kun jeg endte med at teg mellem 200 og 300, hvilket er ingenting i forhold til saa mange andre!

Med hensyn til baadene, saa var vi 8 der skiftede til Angelique efter 4 dage, og det var slet ikke helt tosset. Ganske vist var Angelique en smule mindre, og maaske ikke helt saa luksurioes som Spondylus, til gengaeld var den 10 gange hyggeligere, man kom hinanden ved paa en helt anden maade, og saa var crewet fantastisk -jeg kunne sejle rundt paa den baad i maaneder.........

Og saa var det jo min foerste gang jeg rigtig snorklede, men saa absolut ikke den sidste, det er jo en hel verden der aabner sig for en under vandet -tror aldrig jeg har tilbragt saa meget tid i vandet.

Saa som I nok har kunnet tyde var det 8 helt fantastiske dage, jeg vil til enhver tid anbefale det, ogsaa selvom det ikke ligefrem er en budget-tur, men ikke om jeg fortryder at jeg gjorde det.




Additional photos below
Photos: 23, Displayed: 23


COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom

Fregat fuglFregat fugl
Fregat fugl

Deres vingefang er temmelig imponerende
SkildpaddeSkildpadde
Skildpadde

I Darwin centret
SkildpaddeSkildpadde
Skildpadde

De er okay store....
Skildpadde Skildpadde
Skildpadde

Og her er de saa lidt mere "ude i det fri" -og ja, der var en smule regn!!!!!
SoeloeverSoeloever
Soeloever

Naaahhhh.....
Soeloever posererSoeloever poserer
Soeloever poserer

Man skulle naesten tro at de har et eller andet soeloeve progarm a'la topmodel, for de kan virkelig posere!
Oehh....Oehh....
Oehh....

Ja, lige nu kan jeg jo ikke huske navnet paa fuglen! -Men den leger med en pind
Lidt sejere end dem i DanmarkLidt sejere end dem i Danmark
Lidt sejere end dem i Danmark

Man kan slet ikke vaere bange fordem naar de er saa kuloerte!
SoeloeverSoeloever
Soeloever

Tror serioest at soeloever er et af de dyr i verden der sover/ hviler mest.
Saa forhistoriske!Saa forhistoriske!
Saa forhistoriske!

Som en af de andre sagde, saa er de altsaa bare enornmt forhistoriske, det samme gaelder skildpadderne.


Comments only available on published blogs

Tot: 0.079s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 54; dbt: 0.0556s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb