Mud bath in Volcan Tutomo

Colombia's flag
South America » Colombia » Cartagena
March 8th 2012
Published: March 17th 2012

Na half dagje Cartagena terug naar hostel voor een dutje, want we hadden voor namiddag een tour naar de Totumo Vulkaan geboekt. Uur of meer met busje onderweg om iedereen op te pikken (van cheap hostels tot holiday inns tot 5 star resorts, benieuwd of die allemaal evenveel voor dezelfde tour hadden betaald).

Tijdens de uitleg op de bus van de 'tourbegeleidster' (Nelly en Kelly) was er 1 point waar ze echt op 'stresste' (hmm, kan nimeer goed op nederlandse woorden komen), dat we niét in slaap mochten vallen tijdens de busrit (en keek daarbij naar mij). Mij zo viseren! Ik was kei hard van plan om een dutje te doen tot we er waren, hoe kon die dat rieken .. ik had nog niet eens aanstalten gemaakt om te beginnen. Heb dus heen en terug niét geslapen (en al de rest van de bus wel). Pfuh! 😊

Het vulkaan modderbad was wel een belevenis. Het concept: zwemkostuum aandoen, camera pakken en de rest in de bus achterlaten. Camera afgeven aan de locals, 100 trapkes op naar het gat van de vulkaan. In het modderbad laten helpen als het u beurt is. U laten masseren door 1 van de 3 masseurs, naar de kant geduwd worden (zelf redelijk hulpeloos in die dikke modder) en daar wachten tot al de rest erin komt en gemasseerd wordt. Uiteindelijk met een 15-tal in da klein badje. O ja, en ondertss nog tegen de fotograaf (met 10 camera's aan zijn armen hebben hangen) zeggen welk uwe kodak is en lachen voor de foto. Als iedereen geweest is, een voor een uit bad klimmen. Op trapje eruit u laten af'vegen' door local, zodat meeste van de modder terug in het bad gaat en je niet al te glibberig trap moet aflopen. Trap terug naar beneden, 30m verder het meer in, om u daar verder te laten afspoelen/wrijven door de local maddamekes. Waar bevelen als 'take pants off' niet geschuwd werden :P. Allemaal heel grappig en beetje onrealistisch.

Leuk gevoel in de modder, was superdikke modder waar je ni in kon voortbewegen en gewoon 'plomp' was.

Massage was eigenlijk redelijk goed, buiten het feit dat hij zich vooral op mijn linkervoet concentreerde terwijl die helemaal blauw zag (weekend voordien hak op gehad met het dansen). Was ook blij dat ik niet helemaal kopje onder in modder werd geduwd (zoals bij een paar voor mij was gebeurd).

Terug aan de bus discussie tussen de locals en toerist of die al dan niet al had betaald aan de masseurs/"fotograaf" of afspoelmadammen. Zoals Di Rupo zou zeggen: "much a do about nothing" (of zoiets ongeveer toch?)

Op terugweg niét in slaap gevallen. Bus vastgezeten in te kleine straatjes en helemaal moeten omrijden omdat chauffeur verkeerde afslag had genomen omdat hij te ongeduldig was om zijn beurt af te wachten om door verkeersopstropping te geraken (hier zijn ze niet echt geduldig in het verkeer, en zeker geen 'heer in het verkeer'😉.

In hostel terug onder douche om modder uit horen te halen.

En: Dimitri ziet al veel te bruin! Kheb nog veel werk ..

17th March 2012

Muddy business :-)
De max!! De foto's spreken dan ook voor zich ;) lijkt me een geweldige ervaring, maar wel lachen zenne :-D Ellen
18th March 2012

modderbaden
Op de foto hierboven ziet den Dimitri toch nog niet zooo bruin :) Groetjes , en 't amusement ! David
18th March 2012

Cool!!
Groot contrast tussen mijn leven (dik, plomp en ongemakkelijk door spruit iI) en dat van jou (avontuurlijk, nieuwe dingen doen). Maar het is je van harte gegund!! En dat Dimitri veel bruiner is dan jij zie je niet door de modder heen hoor ;-) Benieuwd naar alle verhalen, wanneer kom je terug? Dan graag een live verslag onder het genot van een dinertje (ik zal Filippo in de keuken zetten voor wat meer succesgarantie :-D) Veel plezier nog daarginds!!!!

Tot: 0.072s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 30; dbt: 0.0284s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb