Cali a El Gato


Advertisement
Colombia's flag
South America » Colombia » Cali
September 24th 2014
Published: October 9th 2014
Edit Blog Post

Odchadzam za kamaratom Petom do Cali. Kamarat z Petrzalky, ktory sa tu ozenil a teraz skusa stastie v kolumbijskom hlavnom meste salsy. Petova manzelka ma rodicov z Japonska. Ubytuju ma u nich v hostovskej izbe a to je prvykrat, co mam izbu celu pre seba. Tesim sa z toho! Peto mi da pred spanim este skolenie, ako sa zachovat v pripade zemestrasenia a ukazuje mi miesto pod pracovnym stolom, kam sa mam napchat, ak takato situacia nastane. Ze dobru noc!

Na druhe rano na mna caka prekvapenie na kuchynskom stole. Cerstve pecivo z pekarne, tzv. ´pandebono´, miestna specialita. Stavam sa zavislou hned po prvom zahryznuti. Uz len zistit recept. Ranajky zacali skvelo.

Doobeda pobehame mesto, na ulici kupime tyopicke ovocie Chontaduro so solou a medom a poobede mame na plane Zoo. Udajne je zoologicka zahrada v Cali jedna z najlepsich v Juzne Amerike. Ja by som ju prirovnala k Zoo vo viedenskom Schonbrunne, stoji za to! Vecer nas Petova zena zoznami s jednym z najznamejsich socharov a umelcov Kolumbie – Hernandom Tejadom. Prechadzame okolo jeho domu a ona mu zrazu zavoni na zvoncek na dverach, hoci sa osobne vobec nepoznaju. A nebude mu to vadit? Ale coby, on ma predsa rad spolocnost. Privita nas s otvorenou narucou, prezrieme jeho atelier, porobime fotky a poberame sa dalej.

Hernando vytvoril sochu velkej macky (El Gato del Rio), ktora je dnes v centre mesta a stala sa symbolom Cali. Tato slavna macka sa da v Cali kupit v kazdom obchode so suvenirmi ako magnetka, tazitko alebo ako iny prachochytac. Kedze zbieram magnetky na chladnicku a s Hernandom som teraz najvacsia kamoska, jednu takuto magnetku som si musela zakupit aj ja.

Vecer dame pivo v lokalnom bare. Miestni hned vyzvedaju, odkial sme a pytaju sa ma na meno. Na rozlucku mi pustia pesnicku z cedecka:´oh, Susanna..!´ Ake mile!

Kolumbia mi bude chybat…


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement



Tot: 0.094s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0515s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb