Siste dag i Iquique

South America » Chile » Tarapacá » Iquique
August 11th 2008
Published: August 15th 2008

Dag 59.

Etter frokost gikk vi en lang tur langs stranden og fiskehavnen. Omraadet var fint laget til, med flere km. med trefortau/sti som slynget seg langs stranden. Det var opparbeidet grontomraader, og det var en liten “zoo” med lamaer, karper, skilpadder og krokodilller mm. Det var ogsaa et lite fiskemarked ved sjoen, men nesten alt var solgt for dagen.

Tilbake til gamlebyen og en fiskerestaurant for lunsj. Idag var det innbaktfisk som fristet, og Eirik hadde pannekake m/syltetoy og masse krem til dessert (hva stakk ham, han spiser jo nesten aldri dessert...?!)

Vi hadde bestemt oss for aa reise videre til Arica, saa vi gikk for aa kjope bussbilletter. Paa veien til busstasjonen saa vi et begravelsesfolge. Folk var kledd i diverse drakter, det var masse trommer og det ble kastet kronblader paa kisten naar den var paa vei opp kirketrappen. Bussbilletter fikk vi fatt i, avgang imorgen kl. 08:35.Bussen skal ta 4 ½ time.

Paa ettermiddagen/kvelden skrev vi paa bloggen vaar og lastet opp bilder. Vi bestilte oss noe mat; fiskekroketter. Det hadde ingenting med kroketter aa gjore - det vi fikk var en type sildefisk i biter med skinn som var fritert. Tilbehoret var salatblader, sylteagurk og sennep. Vi avsluttet kvelden med hver vaar pina colada og gikk tilbake til hotellet for aa pakke.

Tot: 0.057s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.032s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb