Santiago

South America » Chile » Santiago Region » Santiago
August 25th 2008
Published: August 27th 2008

Dag 73.

Bussen kom naar den skulle, og vi "snek" oss ombord for aa ikke vekke alle som sov. Bussen gikk litt for tiden, ikke akkurat noe chilenerne er beryktet for...

Vi sov til bussen kom til La Serena, ca kl 08. Her var det 15 minutter stopp for aa tomme og rengjore toalettet paa bussen.

Det var rart aa se hvor mye landskapet hadde endret seg paa det stykket vi hadde kjort paa natten. Naa var vi helt tydelig helt ute av orkenomraadene. Det var gront, og vi saa mange vingaarder langs veien.

12.30 stoppet bussen for 30 minutter lunsj (paa egen regning).

I fire-tiden var vi framme i Santiago, og vi tok drosje til utvalgt hostell (Rio Amazonas), ikke langt unna Plaza Italia. De hadde ledig dobbeltrom som var stort og bra. Rett ved siden av rommet var det eget bad.

Vi var utrolig trotte, og sultne, etter turen(e) og gikk for aa spise noe skikkelig mat. Hostellet er rett ved siden av den argentinske ambassaden, saa vi haapet paa at biffrestauranten rett ved siden av ambassaden hadde god mat. Eirik spiste biff med roquefort og Jane biff med bacon. Det smakte himmelsk, og prisen var ikke gale heller. Noe av den bedre maten vi har faatt i Chile saa langt. Vi gikk saa en liten runde og sonderte naeromraadet, for det ble natti i ni-tiden.

Tot: 0.126s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0743s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb