Hengailua kaupungin kaduilla

South America » Chile » Santiago Region » Santiago
April 6th 2007
Published: April 6th 2007

Leikkikenttä
Päivät ovat loppuviikosta olleet todella mahtavia aamusta asti ja aurinkoa on saanut mukavasti. Yleensä aamut ovat aika sumuisia eikä oikein osaa sanoa millainen päivä on tulossa. Huippulämpöjen vuoksi kävimme uudestaan Cerro San Cristobalilla ihailemassa maisemia. Tällä kertaa menimme sinne hieman eri reittiä. Mäkeä ylös noustessa matkan varrelle osui japanilainen puutarha sekä "Chilen kasvillisuuspuisto". Otimme taas telefericon eli sen saman "koppihissin", mutta puolesta välistä ylöspäin. Mua vähän puistatti matkalla, koska olimme välillä tosi korkealla. Illalla vietimme aikaa kämppiksien kanssa maistellen hiukan rommikolaa sekä syöden nachoja ja guacamolea (jota täällä usein tehdään illanistujaisiin). Lassen kanssa olemme myös vähän kokkailleet "paikallisittain". Olemme innostuneet pebrestä, eli chileläisestä yrttilevitteestä. Siihen pilkotaan tomaattia ja sipulia, valkosipulia, korianteria, chiliä sekä öljyä ja valkoviinietikkaa. Pebreä olemme syöneet lähes päivittäin aamupalalla leivän päällä. Korianteri taitaa olla pebren salaisuus, koska se on paljon käytetty mausteyrtti Etelä-Amerikassa. Teimme siellä ihanalla torillakin taas keikan ostaen kiloittain kasviksia ja hedelmiä. Toritunnelma oli korkealla yhden pariskunnan soittaessa kitaraa ja laulaessa, sekä kissanpentujen hyppiessä tomaattien keskellä( Katso video, älä kuitenkaan välitä nössön kuuloisesta selostajasta).

Kävimme myös eräällä toisella keskustan kukkulalla, Cerro Santa Lucian huipulla. Itseasiassa en ole varma näimmekö itse Santa Luciaa paikan päällä, mutta puisto oli kyllä kaunein täällä suurkaupungin keskustassa.

Nähtiin mielenosoitus. Ei kuitenkaan liitytty, koska yleensä ennemmin tai myöhemmin poliisit tulevat ruiskuttamaan kyynelkaasua ihmisten silmille.

ps. Ainiin, Lassella on maha sekaisin, ja se pakottaa aina kävelemään punaisia päin liikennevaloissa. Muuten on ihan kivaa.

Kansainvälisyyttä parhaimmillaanKansainvälisyyttä parhaimmillaan
Kansainvälisyyttä parhaimmillaan

Vasemmalta Chileläinen, amerikkalainen, kaksi ruotsalaista, belgialainen, ruotsalainen ja minä.
Ai että, kun on hyvää jäätelöä...Ai että, kun on hyvää jäätelöä...
Ai että, kun on hyvää jäätelöä...

Vielä autuaan tietämätön yöllä iskevästä mahataudista.

10th April 2007

voin vaan kuvitella
kuinka sekasin mulla ois maha tuolla, kun se täällä Suomessakin pitää ihan tarpeeksi melua itsestään.
10th April 2007

ihana kisuli!
pitää vaan muistaa pestä tomaatit kunnolla...

Tot: 0.073s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 52; dbt: 0.0368s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb