Hostellife and learning spanish in Santiago


Advertisement
Chile's flag
South America » Chile » Santiago Region » Santiago
November 27th 2006
Published: November 27th 2006
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Santiago


Plaza das ArmasPlaza das ArmasPlaza das Armas

Christmastree with 27 degrees Celsius?
Ik ben veilig aangekomen in Santiago. De vlucht ging allemaal soepel over Bonaire en Lima. Van Lima naar Santiago zat ik met de Amerikaanse versie van Peking Express (of zoiets) in het vliegtuig, 2 cameraploegen + crew en 10 teams die tot op de ochtend van vertrek niet wisten waar ze heen gingen. Wel geinig om te zien. Bij aankomst renden ze alle kanten op want ze moesten direct een opdracht vervullen door zo snel mogelijk ergens te zijn. Ik werd keurig opgewacht en zo ben ik in Hostaldesammy terecht gekomen.

Het hostal is prima, leuke gasten, goede buurt. Het ligt midden in de Universiteitswijk met mooie gebouwen en brede lanen. Ik zit redelijk dicht bij het centrum en kan dus lopend alles redden. In het hostal zitten gasten die er gewoon maanden (bijna jaren) permanent wonen en natuurlijk een zootje andere reizigers. Ik ben de enige nederlander en vind dat eigenlijk wel prima. Verder zijn er brazilianen, engelsen, amerikanen, duitsers en australiërs. Errug gezellig allemaal hoor, ben al goed op stap geweest, gisteren met een hele groep in het park gevoetbald. Verder een beetje poolbiljarten, gamen op de x-box en een beetje slap lullen, enfin je kent het wel. Ik voel me er al bijna thuis. Ik moet wel opeens mijn eigen potje koken maarrrrr, gelukkig is er een supermarkt die alles vers klaarmaakt (gezond en vers) dus die hebben weer een goede aan mij. Het kost drie keer niets dus!

Ik heb natuurlijk ook al de tourist uitgehangen. Afgelopen vrijdag was mijn reismaat uit Afrika, Jan Nijboer, voor zijn werk in Santiago. Hoe toevallig!? Hij had een dag vrij in Zuid Amerikaanse werktour en we zijn dus de stad door gewandeld. Op zich zijn er niet super veel topsites dus dat is goed te doen in 1 dag. We hebben het rustig aan gedaan. Er zijn 2 bergjes in de stad waarvan je een mooi uitzicht hebt dus dat was erg relaxed. ´s avonds zijn we in de uitgaanswijk uitgebreid gaan eten van Jan zijn company card dus er kon wel een goed flesje wijn op tafel komen.

Verder leer ik stad al beter kennen en ik moet zeggen het valt me alles mee. Ik had het een stuk ruiger en wilder verwacht. De auto´s stoppen keurig voor rood licht, weinig getoeter. De mensen zijn ook best rustig, er wordt weinig aan je getrokken door straatverkopers, bedelaars etc. De metro is ook okay (misschien wel beter dan in Amsterdam). Ik heb een soort pinpas voor de metro aangeschaft en zo cross naar school toe. Dat duurt ongeveer 25 minuten. Ik was vrijdag al geweest voor een introductie en vandaag voor het eerst les gehad. Ik zit met Lisa in de klas, zij is de vrouw van een Engelse diplomaat en woont in Santiago en heeft 2 kleine kinderen. Interessant om te horen hoe dat gaat met die diplomaten. Wij zijn de enige 2 beginners dus dat is bijna prive les! Heel intensief (heb zelfs huiswerk meegekregen dat morgen af moet zijn!) maar hartstikke leuk. Ook hier ben ik weer de enige Nederlander, verder weer Amerikanen, duitsers, engelsen, een Koreaanse, een Japanner, een Poolse. Heel divers dus. Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen.


I add also a little piece of text in English for the non-dutch readers of my blog:

I arrived safely in Santiago after stop overs in Bonaire and Lima. Now I am in a good hostel and trying to learn Spanish. The hostal is great, nice people from all over the world. Going out, playing football in the
Just around the cornerJust around the cornerJust around the corner

isn´t it a fancy street?
park, there is a poolbiljart etc.
I did some sightseeing also with a friend who was in Santiago for his work, only for one day. What a coincidence!
I get to know the city itself good now, i have my own card for the metro system to travel to the spanish school, Bellavistaschool
Today I had my first lesson and I liked it very much. I even got some homework!


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement



28th November 2006

Spaans
Hoi Erik, Leuk om je verhalen te lezen en de foto's erbij te zien. Op deze manier kun je een goed beeld vormen van de omgeving waarin je verblijft. Het geeft een vollediger beeld dan uitsluitend de email, die we van Sander gewend zijn. Veel plezier en eerst maar eens afkicken van de RS stress, Een groet, Hielke'
28th November 2006

Hi Erik, Klinkt allemaal goed. ga bijna jaloers worden. Toch iets heel anders dan bij de Rabo. Hier gaat alles ook zijn gangetje. Lekker weer. Lijkt wel lente. Heel veel plezier nog en Adios
29th November 2006

Jawel, jawel
Hè Christiano, Het gaat goed met je hè!!! Leuk om te lezen en je hebt al zoveel mensen ontmoet overal vandaan, super hoor. Hier in Pokhara zijn er wat Engelsen, Russen en oja, gister met een Australier gesproken, dus nou wordt ook al wat. Gaat goed hier en wacht met spanning op je volgende bericht. Toi, toi en doe af en toe maar lekker gek. Dikke kus, Samantha

Tot: 0.068s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 25; dbt: 0.0354s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb