Futaleufu

Chile's flag
South America » Chile » Los Lagos » Futaleufu
February 3rd 2010
Published: February 21st 2010

De reden die ons tot dit kleine gehucht bracht was de Rio Futaleufu. Deze rivier is en van de beste rivieren in Zuid-Amerika op het vlak van rafting en kayakking. we zijn hier 1 dag gaan raften op de woeste rivier, omgeven door onverstoorde natuur. We hebben ons goed geamuseerd, maar voelden ons niet onveilig, een raftingboot is vrij groot, dus nooit het gevoel gehad dat dit eigelijk onder de extreme sporten valt. Mede waarschijnlijk omdat onze gids perfect wist waar te gaan met mensen die een beperkte ervaring hebben zoals ons. Tijdens het raften werd onze aandacht getrokken door de kajakkers op de rivier. met een kleine kajak overwonnen zij een stuk wilde natuur. Dit wilden we ook proberen. de volgende twee dagen kajakles gevolgd, weliswaar niet op de Futaleufu, maar op de rustigere Rio Espolon. Eerst werden we wegwijs gemaakt in de kajak, hoe peddelen, bewegen, evenwicht... vervolgens de heupbewegingen die je moet gebruiken om een kajak terug recht te trekken als je kantelt. Eens gekanteld hang je namelijk ondersteboven in de kajak en we hebben ondervonden dat jezelf terugdraaien (eskimoteren) niet vanzelfsprekend is. We werden dus nog gerescued door onze uitermate ervaren lesgevers. Ons besluit is dat kajakken uitdagend is, overgegeven aan de natuur. Er wordt zeker nog eens een kajak bovengehaald in Belgie (op de Semois weliswaar :-p)

kayakkayak
kayak

gestopt aan een huisje waar er kleine puppies waren, ik was meteen vekocht!!

Tot: 0.117s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 56; dbt: 0.0742s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb