Tilbake til Arica

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica
August 22nd 2008
Published: August 27th 2008

Dag 69 og 70.

Siden det var reisedag idag, torsdag, og bussen ikke skulle gaa for kl 14, fikk Jane “lov” aa sove helt til kl 09 for Eirik utaalmodig fikk vekket henne. Etter en varm dusj var Jane klar for en lang frokost med bl.a kokte egg og godt paalegg.

Marysol kom med bussen kl 11, og Georg kjopte da i samme slengen som han hentet henne, bussbilletter til oss (og 3 andre gjester). Vi fikk snakket litt med henne for Georg kjorte oss til bussen.

Hadde vi hatt mer kontanter med oss, hadde vi nok blitt vaerende noen dager til. Vi stortrivdes i Putre og paa Chakana! Dessverre var det ikke en minibank der som tok Visa, og de dollar'ene vi hadde med ville vi spare til seinere.

Bussturen gikk greit, og vi tok drosje fra buss-endestoppet til hostellet.

Vi kjopte mat paa supermarkedet og paa gronnsaksmarkedet. Eirik laget nydelig gronnsakswok med biff og nudler, mens Jane skrev blogg. Vi har mye aa skrive og mange bilder aa sortere og laste opp paa bloggen - mange dager det ikke er blitt skrevet noe. Imorgen blir det nok “kontordag”.

Mens Jane fredagen fortsatte aa skrive dagbok og blogg, gikk Eirik paa markedet for aa handle. Han ville lage spansk hvitlokskylling til lunsj. Han kjopte 4 flottte kyllingbryst paa til sammen 1,5 kg, og betalte latterlige 2 200 pesos (22 NOK).

Det ble selvsagt altfor mye mat til oss to, saa vaskedamen fikk med seg mat hjem til seg og sin 5 aar gamle unge. I tillegg hadde vi nok kylling til overs slik at Eirik ogsaa idag kunne lage wok - denne gangen med kylling istedenfor kjott.

Det var idag, fredag, utrolig tregt aa laste opp bilder til bloggen, det gikk ca 10 minutter med hvert bilde...

Vi kjopte bussbilletter til Chanaral, med avgang kl 16.30 imorgen. Pris 25 000 pesos pr.pers..Turen skal ta ca. 15 timer.

Tot: 0.062s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0229s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb