Ruta 40: Perito Moreno NP a El Calafate

Argentina's flag
South America » Argentina » Santa Cruz » El Calafate
December 2nd 2010
Published: December 5th 2010

Toen we wakker werden konden we in onze slaapzak wolkjes blazen van de kou, de stoof was blijkbaar uitgegaan.. de hele nacht heeft er een huilende wind gewaaid.. thank god voor oorstopkes..

Gans de dag rijden we over zandwegen/rotsachtige kiezelweg door tot EI Calafate. Onderweg stoppen we in één van de "Ghost Towns" om te eten. Omwille van de bewolking helaas geen zicht op de "Torre" en de "Fitzroy", 2 bekende reuzen (beide 3000-ers) in Los Glaciares NP. Wel zien we constant de zuidelijke Patagonische ijsvlakte (die trouwens dezelfde oppervlakte heeft als België).. Hier en daar zijn ze bezig met het asfalteren van de Ruta 40 (??) veel verkeer is hier echt niet, dus het blijft me een raadsel waarom ze zich hiermee bezig houden.. nog een tussenstop aan een herberg 'La Leona' (den Perito is hier ooit door een Leona, puma, aangevallen ) voor n portie citroentaart, blijkbaar ook n lokale lekkernij.. in deze keet hebben Butch Cassidy & Co.. nog ooit een onderkomen gezocht na een bankoverval en hun verdere vlucht richting Chili..
Op het einde van de dag arriveren we terug in de beschaving in El Calafate, een stad vrij vol met
toeristen, helaas is hebben we al afscheid genomen van Mario, dus kunnen we niet meer terug..
Nu jah, beschaving is ook gelijk aan veel restaurants, héhé.. ;-) en de warmte van "Hostel de las Manos"..

Tot: 0.078s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 30; dbt: 0.0421s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb