Bariloche

Published: February 21st 2010

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: 3-daagse 10 secs
2: 3-daagse 21 secs
3: 3-daagse 23 secs
4: 20 min naar beneden glijden 17 secs
5: Ellen glijdt naar beneden 17 secs
6: 8e mooiste zicht van de wereld 17 secs
Op 22 januari aangekomen in Bariloche en voor de verandering lachtte de zon ons nog eens toe. Het was lang geleden dat we nog topjes-temperaturen (voor Bart short-temp) konden ervaren. Ok, we hebben niet te klagen t.o.v Belgie, maar als je op reis gaat, neem je graag de zon heel de tijd met je mee. De avond van onze aankomst hebben we voor de eerste keer het deksel op onze neus gekregen op vlak van 'accommodatie'. Elke hostel zat vol, er zijn er meer dan 50 en geen enkel bed meer vrij... De eerste nacht in een hotel was een feit, dubbele prijs, maar toch nog geluk gehad dat het niet 4dubbel was, want we deelden de kamer met 2 australiers.
We hebben hier een trekking gedaan van 4 dagen in het nationaal park Nahuel Huapi. We zijn gestart in Cerro catedral, het grootste skigebied in de wijde omtrek, maar dan in hoogzomer. De eerste dag gingen we lichtjes op en af, enkele meren gezien, mooi landschap, tussen de bomen naar refugio Frey. Deze lag op 1700m naast een meer, schitterend uitzicht, toffe sfeer. Die avond Serge leren kennen, een Oostenrijker die de volgende maand met ons ging meetrekken. De volgende dag hebben we de berggeit-functie moeten aanschakelen. we zijn 2 bergen over geklommen.De eerste nog over 'gehuppeld', de 2e gesleept.Een sherpa was wel gewenst geweest (voor Ellen :-)) Dit wordt niet voor niets het 'Zwitserland' van Zuid-Amerika genoemd. Uiteindelijk werd dit wel beloond met het mooiste uitzicht dat we toen hebben gezien. Scherp afgelijnde bergpieken, een prachtig meer, waar onze volgende refugio naast lag. Vanuit San Martin de volgende dag 18km terug gewandeld naar de bewoonde wereld. Deze tocht was grotendeels in het bos, tussen bamboeplanten...Nahuel Huapi was een schitterende ervaring, even mooi alles Torres del paine, maar totaal niet te vergelijken. Onze laatste nacht berbleven we in het 1004 hostel, op de 14e verdieping, met een fantastisch zicht op het meer. Vooraleer we naar El Bolson vertrokken zijn we nog een kijkje gaan nemen naar het 8e mooiste uitzicht van de wereld! En het mag gezegd worden.. het was de moeite!

Ne kabouterklimmer
refugio frey

Een rots in de vorm van de kop van ne kabouter

een meer op 1700m hoogte

een Ellenklimster
Refugio frey-san martinRefugio frey-san martin
Refugio frey-san martin

we zijn vanop de top tot beneden over deze flank.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.0302s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb