Hito Argentino de las Tres Fronteras

Published: July 5th 2008

Dag 19.

Jane er storfornoyd - har sovet hele natten (hadde doren paa glott til det andre rommet for aa faa inn litt varme, og ut mugglukt!), og Eirik sov helt til 9:40. Rekord!

Frokostserveringen var ferdig kl 10, saa den rakk vi ikke. Vi gikk derfor til et supermarked og kjopte oss ferske rundstykker, ost, skinke og flotte tomater. Saa bar det tilbake til hostellet for aa nyte en god frokost (fellesrommet). Samtidig, og etter frokosten skrev vi mer i dagboken og lastet opp bilder til bloggen. Nettverket er ganske ustabilt, og vi har funnet ut at det er midt paa dagen det er best signal.

Den eneste serverdigheten i Iguazu utenom vannfallene er "3-riksroysen" mellom Argentina, Brasil og Paraguay. Den var ca 30 minutters gange fra hostellet, og vi gikk dit paa formiddagen. Den er markert med en obelix malt i de argentinske fargene. Fra denne kunne vi se tilsvarende obelix'er over elvene i Paraguay og Brasil. Maa innromme at denne serverdigheten var ganske kjedelig (sikkert fordi vi sammenligner den med vannfallene!?). Vi var de eneste som var der - det var mange salgsboder som solgte souvenirer, og barn som tigget.

Paa ettermiddagen gikk vi til bussterminalen for aa kjope bussbilletter til Salta. Bussen skulle gaa imorgen kl 11, og bruke 23 timer. Dessverre gikk det ikke en slik type buss (Super Cama) som den vi tok til Iguazu. Bussen vi skal ta er en vanlig buss (Semi Cama), med bra seter og litt mer beinplass enn vi er vant med hjemme.

Paa kvelden gikk vi til en grillrestaurant for aa spise middag. Vi fikk noen fantastiske biffer, nok en gang - bare at disse kunne vi faktisk spist med skje. La oss tidlig for aa vaere opplagt til en lang busstur.

Utsikt fra den argentiske obelix'enUtsikt fra den argentiske obelix'en
Utsikt fra den argentiske obelix'en

Paraguay til venstre, og Brasil til hoyre.

Tot: 0.134s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.0784s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb