Suriname

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
December 9th 2012
Published: December 10th 2012

De eerste maand van onze reis door Zuid Amerika hebben we Suriname verkend. Een relaxte sfeer ( geen spang, man), en bovenal beleefde en vriendelijke mensen. De bevolking is een etnische en religieuze meltpot: bosnegers, Creolen, Javanen, hindoestanen, blanken, Chinezen en indianen. Het koloniale verleden is daar grotendeels de oorzaak van. Nu leven de inwoners vreedzaam samen. Overigens is het beeld dat wij vooraf in Nederland over Suriname kregen, heel anders dan wat wij afgelopen maand zagen. Gekleurde informatie of onze gekleurde bril ?

Onze tijd in Suriname valt in 4 stukken uit een :

Het verkennen van Paramaribo en de omliggende ( verouderde) plantages.

Een Vreemde Voettocht met de Bergsportvereniging, waarin we pogen om Tebu top en de Roosevelt piek te beklimmen.

Bigi Pan, het brakwater natuurreservaat in het westen van Suriname.

Een 4 daagse mountainbike tocht in de omgeving van de Brownsberg en het stuwmeer Brokopondo.

Hieronder een beeld impressie

(Helaas heb ik nog steeds ruzie met de server. Foto's komen zsm)

We zijn ondertussen aangekomen in Buenos Aires, een bruisende stad. Vroeger was BA het Parijs van Zuid Amerika. Na 3 dagen kwamen onze rugzakken ook aan. Was spannend, want in korte broek op Antarctica rondwandelen lijkt ons niks.

Meers bericht volgt, maar alvast voor iedereen een heel prettige Kerst

Lieve groeten
Ha wereldreizigers, goed een teken van leven te zien. Gaat de tijd bij jullie ook zo snel? Hier vliegt de tijd voorbij en voor we het weten is het nieuwjaar! Geniet met volle teugen en hopen snel weer van jullie belevenissen te kunnen lezen. Fijne dagen met z'n drieen! Lieve groet van ons vijven.

Prettige feestdagen gewenst
Leo,Yvonne We lezen aandachtig mee over jullie revaringen aan de andere kant van de planeet. Hier sneeuw en flinke vorst. Jullie hebben het naar je zin zo lijkt het,maar vallen wel van verbazing in verwondering en bewondering. Alvast prettige feestdagen gewenst. Eric & Corrie
10th December 2012

Leuk, een eerste blog! Klinkt goed, nu de foto's nog recht en we kunnen helemaal meegenieten :)

groeten uit Colombia!
Hoi Vriendjes, goed van jullie te horen. Is er een uitgebreider verslag van suriname?? Ben benieuwd naar meer....?? David en ik reizen door Colombia in een Vader-Zoon tocht en het gaat prima; snel ontwikkelend land en geengageerde mensen in een land met een erg grote welvaartskloof! Veel liefs van hier!! Goede reis in Argentini'e!! Wim Theuvenet

hola aventureros !!
que alegria leer que están bien...tengo mucha curiosidad de ver las fotos y de leer sus aventuras..cuidense y también una muy feliz Navidad á la Latina !!!! besos
11th December 2012

Ik wacht met smart op de foto's, graag nog voor de kerstdagen dan heb ik alle tijd om me te verlekkeren. Ik wens jullie samen met Sangita een fantastische kerst in Buenos Aires. Heel veel liefs, Greetje
21st December 2012

Stiekem een beetje jaloers, maar fijn om wat van jullie te horen! Geniet van de reis, alvast fijne feestdagen. Liefs Annika

Tot: 0.086s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 58; dbt: 0.052s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb