Hverdag i Buenos Aires

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
March 19th 2010
Published: March 19th 2010

Da var det igjen gått noen uker i Buenos Aires, og nå føler man virkelig på at tiden flyr... Bare noen få uker igjen til eksamen, og så var plutselig disse tre månedene over. Det er merkelig hvordan det å bo så langt hjemmefra likevel kan bli dagligliv. Her er det opp tidlig om morran, lese nyheter på nett, spise frokost, dra på skolen, akkurat som hjemme, og når skoledagen er ferdig, ... Read Full Entry

Photos are below

23rd March 2010

GOD FERIE!
Hallo! Ja, jeg skjønner at det skal bli godt med ferie! Det du skriver innledningsvis, om at det er like naturlig å bo i Buenos Aires som i Oslo, minner meg om noe Marit fortalte fra da hun studerte i Frankrike. Hennes lærer podet inn i elevene at "la vie de tous les jours est pareil n'importe ou" - altså: dagliglivet er det samme uansett hvor du befinner deg. Jeg liker de farvene jeg ser på husene, jeg liker arkitekturen og jeg synes det er morsomt at det alltid sniker seg med en flaske vin når en av dere er avbildet. Her i huset har jeg stort sett ikke vært de siste to ukene. Var en uke i Ariziona, to dager hjemom, deretter stor konferanse i Tønsberg, og det er først i dag er hverdagen er kommet tilbake hit. Og nå har vinteren omsider sluppet taket. Det er ganske lyst om ettermiddagen, og snøen smelter litt hver dag. Arizona var en spennende stat. Det er ingen tvil om at det er de røde fjellene og de svære kaktusene som må ha vært modell for tegnerne av Donald Duck! Jeg tror også det er den staten der folket har vært aller mest imøtekommende og vennlig. Jeg har et sinnssykt arbeidsprogram fremover, noe som gjør at jeg må ta påsken i bruk for å bli ferdig. Vanligvis tar jeg våronna i hagen i påsken, men det blir det neppe noe av i år, ettersom det fortsatt ligger en liten halvmeter med snø der. Ikke noe spesielt ellers her hjemme. Det som er, har dere vel kontroll på. Så da får dere ha god ferie! Pappa

Tot: 0.156s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 54; dbt: 0.048s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb