Tirsdag den 22. juli Rosario Buernes Aires

Published: July 24th 2008

Tirsdag den 22. juli Rosario Buernes Aires

Nyder at sove længe og er først nede lige til checkudtid kl 10. Bagagen opmagasineres på hotellet og vi går ud for at se flagmuseet ved monumentet. Det viser sig at være en udstilling af samtlige amerikanske flag. Det er rigtig mange. Bagefter tager vi en elevater op i monumentet (70 meter). Udsigten er rigtig flot. Der ligger 2 oceangående skibe for anker i floden. Nikolaj køber en flot taske og Per en sixpence. Begge dele er i Calpincio (flodsvin).

Taxa til Estation del Omnibus. Vi er heldige, der viser sig at der netop afgår en bus. På vejen til Buernos Aires er det fuldstændigt fladt så langt øjet rækker. Solen står lavt og lyser ind under nogle mørke skyer. Det er underligt at dette er vores sidste tur i bus på denne tur.

Vi er blvet upgradet. Inger har fundet et apartment hotel, så vi har canceled vores reservation på youth hostellet.

Nikolaj finder pizzastedet Piola på internettet. Han har længet savnet at få en ordentlig piza. Tilsyneladende bruger alle i Argentina forbagte bunde eller også bager de dem i gasovne som jo ikke kan lave ordentlige pizzaer. Vi vandrer de 9 blokke, der er hen til stedet. Det viser sig at være en ”Pizza disko/kunst restaurant med kunst på væggene og fjernsyn i loftet. Mens vi sidder der vises der uddrag af dogmefilmen Festen.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.007s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0399s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb