Vergissen?


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown
February 25th 2004
Published: May 13th 2006
Edit Blog Post

Tja, ik weet het niet hoor… Kan het maar moeilijk zeggen… Nog maar eens kijken op de kalender… Nee, ik heb me niet vergist!
Kon het bijna niet geloven, en met mij zowat heel Nieuw Zeeland. Deze zomer is niet te vergelijken met de zomers van de afgelopen paar jaar. Zou je denken dat het heel warm is… nou, niet bepaald. Het is “koud” en regenachtig. Gelukkig was het ontvluchten van het Nederlandse weer nooit mijn doelstelling :-)

Afijn, de regen maakte het wandelen van de Southern Circuit op Steward Island ehh… interessant. 4 Dagen lang in de modder stampen, voeten die er na elke dag ouder uitzagen, schoenen die nat waren en bleven EN zwaar aanvoelden. Die 1ste dag nog proberen de plassen te ontwijken door fier als een edelhert op en neer te huppelen, vanaf de 2de dag werd het dwars door alles heen banjeren. De kreeft is een gevoelig persoontje wordt wel eens gezegd, en dat kan ik nu mooi gebruiken. Degenen die ooit met mij gewandeld hebben, weten dat mijn 1ste dag nooit mijn sterkste is ;-) Daarna wordt het over het algemeen beter. Kan zeggen, dat de hele wandeling voelde als een therapie sessie: volop om me heen te kijken en vrolijk te zingen en kletsen, het volgende moment was ik stil en versnelde ik mijn pas om te “stompen” (legerterm, ofwel knallen).
Mijn arme voetjes… Ze zagen eruit zoals ik me soms voelde, haha. (Meer) eerlijkheid nu: na de 4de dag te hebben afgerond was het MIJN idee de wandeling af te breken; pijn in mijn voeten en rug. Natuurlijk geen teken van oud worden en afhaken zou een foute term zijn, medereizigers. Omdat er nog een paar mooie wandelingen aankomen, leek het een verstandige keuze te zijn geweest!

En nu zit ik toch echt in Wanaka, en dat ligt vlak bij het Mekka van Nieuw Zeeland. Wachten op een wandeling die we moesten boeken: de 3-daagse Keppler Track in de Milford Sounds. Als je me zou vragen waar ik wil wonen in NZ, dan is het Wanaka. Een plaatje van een omgeving: bergen die om een helder meer liggen, enz, enz.
Ik heb vanochtend 2 uur paardgereden. Western zadel en hop hop hop, Rob in galop. Super!
Over 2 dagen terugrijden voor die wandeling en daarna weer omhoog naar Queenstown en Wanaka. Weet je echt niet over welke plaatsen ik het heb, dan is er altijd nog de wereldatlas. Er is meer dan alleen Nederland, en daarvoor hoef je alleen maar een boek open te slaan en vannacht over mijn verhalen te dromen.
Sweet dreams dus….

Robbie :-)

Advertisement



Tot: 0.049s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0243s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1008.7kb