Glenorchy a Routeburn

October 4th 2005
Published: May 3rd 2006

KeaKeaKea

tento mily papagaj nam prederavil batoh a zjedol obed
28.9.2005 Na ceste do Glenorchy

presun z Te Anau do Glenorchy.

Po ceste sme zazili zvlastnu nahodu. Na benzinke nas oslovil chlapik z vedlajsieho auta, ze ako nam slape auto. O jeho prvotnej otazke sme si pomysleli vselico (najme ked on vystupil z krasneho nablyskaneho offroadu), ale v hned v zapati nam vysvetlil, ze on bol prvym majitelom nasho auta a ze to spoznal podla poznavacej zancky, co su jeho inicialy a datum narodenia (nasa SPZ je "AGM910") a dozvedeli sme sa aj ako sa dalej tvoril rodokmen nasho auta. No, proste.... Zeland je mala krajina. 😊

29.9.2005 Glenorchy

Pobaleni a psychicky pripraveni na dalsi 5-dnovy track (okruh Routeburn track a spat po Caples track) sme dorazili do Glenorchy, kde sme vsak vzhladom k pocasiu zmenili plany. Namiesto 5-dnoveho tracku sme si spravili vylet na najblizsi kopec Mt. Alfred, ktory sa nam v porovnani s okolitymi vysokymi horami zdal celkom nizky. Prevysenie, ktore sme vyslapali strmym chodnikom, vsak bolo cca 1100 m a z vrcholu sa nam naskytol krasny vyhlad do udoli riek Rees a Dart, po ktorych sa prehanali motorove clny s turistami. Popri tom tam este sem tam lietali vyhliadkove vrtulniky, ale aj tak
Conical HillConical HillConical Hill

cestou z vrchu Conical Hill husok nad Harrys Saddle (Routeburn track)
sme tam posedeli viac nez 2 hodiny kochajuc sa vyhladmi.

Pohlady zhora sme si potom neskor porovnavali s pohladmi v udoli, sediac pri jazere a vychutnavajuc si veceru o dvoch chodoch.

30.9.2005 Queenstown

Prsi.

Zoznam veci z nasej vystroje ktore zlyhali v krutych podmienkach juznej pologule:
- jedna z nafukovacich karimatiek sa deformovala slnkom leziac vystreta v kufri auta
- plynovy varic sa odlomil pri pade na zem
- dve zlomene teleskopicke palice
- diera v ruksaku od papagaja Kea (!) ktory ju vyhryzol a zjedol nam obed ked sme nechali lezat ruksak v Mackinson sedle
- podosva jednej Garmont teniske sa odlepila
- takmer strata titanoveho priboru, avsak 2-hodinovy hrdinsky beh naspat na chatu (450 vyskovych metrov) ho opat prinavratil

Vecer kino - davali skvely film Wallace & Gromitt (umocnene vdaka fu-fu)

V noci chrapajuca a zo-sna-hovoriaca tucna spolubyvajuca Anglicanka. Ked raz budem hentak chrapat (alebo vyzerat), prosim zastrelte ma.

1.10 - 4.10.2005 Routeburn + Caples track - 4 dni

Routeburn track je jeden z najznamejsich NZ trackov, jeden z piatich "Great Walks". Oplatilo sa pockat chvilu na dobre pocasie a tak sme absolvovali 4 krasne dni pochodu cez
dazdovy pralesdazdovy pralesdazdovy prales

..kusok pri Howden Hut (Routeburn track)
niekolko udoli, roznych typov dazdovych lesov a aj jeden den vysokohorskeho prechodu nad urovnou lesa. Cestou sme stretli dvoch Cechov - studentov z Dunedinu - s ktorymi sme chvilu pokecali, boli to vlastne prvi (skoro)krajania ktorych sme tu stretli..

Druhu noc pochodu sme spali sami dvaja na Mackenzie chate (inak kapacita 50 ludi) pri krystalovo cistom jazere, aj sme sa v nom okupali, aj ked voda bola znacne kockata. Roteburn track konci tak daleko, ze vracat sa autom alebo stopom by zabralo cely den, tak sme sa vratili pesi cez hory Caples trackom. Na Caples track sme nemali velke ocakavania, ale absolutne nas ocaril. Vobec nemal vybudovane chodniky, tak sme zazili prave brodenie dazdovym pralesom kde sme museli patrat po znackach priblizne vyznacujucich smer cesty. Stupanie bolo riadne prudke cez strme svahy po skalach a kmenoch padnutych stromov. Prales na Caples tracku bol iny ako inde - redsi a pestrejsi. Pocas celeho tracku sme prechadzali popri carovnej Caples river, ktora postupne po 2 dnoch chodze narastla z maleho potoku do divokej rieky.

Poslednu noc sme na Upper Caples chate stretli dvoch sympatickych ludi - Davida a Ashu z Holandska a Rakuska. Vecer sme sa naucili hrat holandsku kartovu hru a bavili sme sa o cestovatelskych zazitkoch. Nasledujuce rano sme sa zobudili do dazda a vsetci sme spolu zostupili posledny usek treku k autu. Stastie bolo ze nas novi kamarati odviezli k nasmu autu, co nam usetrilo asi 30 km pochodu s malou nadejou na stop..

Vecer sme potom vsetci prespali na krasnom mieste kusok od hory Alfred pri rieke ktora vyzerala presne ako z Pana Prstenov. S Davidom a Ashou sa este planujeme stretnut koncom oktobra na Abel Tasman tracku..

viac fotiek ako vzdy tu

5th October 2005

pocasie ako vysite
Caues Jak ste mi rano napisali email, som sa tesil ze si tu zas o vas daco precitam. Dobre ste urobili ze ste pockali na lepsie pocasie. Pamatam sa na nas prvy pokus, ked sme sa vracali z Howden chaty v totalnom lejaku a snezeni dole. ked sme neskor koncom decembra robili vyslap na Conical Hill mali sme tam takmer rovnako snehu. Ten Caples vizeral fakt super. Tesim sa na viac fotiek, lebo to je oblast co sme my nevideli. A ten stop ste vymkli. Presn toho sme sa aj my vtedy obavali. Co dalej? Ked pojdete na Frnz Jozef, tak skuste spravit ten trek co sa ide k tym horucim pramenom, kde sme chceli vianocovat. To ma zaujima o co sme vtedy dosli. Tak sa drzte duri
6th October 2005

energia
ahojte uzasnici! dakujem za paradne blogy! dlzim Vam odpoved na Vas mejl. v tychto dnoch som viac za volantom ako za compom. aspon vecer pred spanim si citam a obzeram vase zapisky. paradnu energiu z nich dostavam. citam aj kybiho dobrodruzstva, je to pecka! pajkovi dodatocne vela krasnych freridov k narodkam prajem! coskoro sa ozvem podrobnejsie. vela stastia prajem! dnk :-)
26th October 2005

papuch
ten papuch bol teda vychcany ;)

Tot: 0.138s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0652s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb