Dolphins, seals and beaches on the South Island

Oceania » New Zealand » South Island » Kaikoura
March 16th 2014
Published: March 19th 2014

Our time on the South Island is already half way through, even more. At the moment we're sitting in the kitchen facility of an exceptionally fancy (for us, that is) campsite, usually we stay at the rather basic DOC campsites, which cost next to nothing, but today we had heard that a cyclon would hit northern parts of the island, and that would mean heavy rains in our area too. Thus, we figure... Read Full Entry

Photos are below

26th March 2014

NZ
Hej på er! Era äventyr på södra ön låter fascinerande! Kaj och jag var ju i NZ år 2008 och besökte bl.a glaciären vid Franz Josef, också för oss en liten besvikelse, det var så disigt att man inte kunde se den så bra och man fick inte gå så nära pga. smältvatten bäckarna. Vi var också till Milford Sound, vi hade bokat hela rundturen på södra ön via en resebyrå, i Auckland om jag minns rätt. Det var en trevlig fjordtur, men ni har nog säkert sett så mycket annat att ni inte behöver sörja över att ni inte fick möjlighet till den. Vi följer med er blogg med intresse. Sköt om er, håll er varma. Mycket hälsningar och kramar till er båda. Maria, kaj hälsar också.
27th March 2014

Hej! Vi besökte nog också Milford, den bloggen har vi inte ännu hunnit få färdig, men den kommer nog snart! Sköt om er med, värme torde inte mera vara något problem då vi just anlänt till varma Australien. :) Kramar från oss båda, Leo och Johanna

Tot: 0.136s; Tpl: 0.019s; cc: 25; qc: 87; dbt: 0.0877s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb