Lewis Pass & Hanmer Springs

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Hanmer Springs
November 30th 2011
Published: November 30th 2011

De weg naar Hanmer Springs is prachtig! Je passeert talloze brugjes, grote rivieren, bos, parken, watervallen, etc.
Werkelijk de moeite om deze baan te nemen naar Hanmer Springs. Van de Westkust van NZ kan je in een uur of 3 zeker naar Christchurch rijden. Het is allemaal niet ver van elkaar de steden. We lazen in een boekje dat je in 10 dagen het ganse Zuidereiland kan bekijken.

Waarom wij er al bijna 2 maanden over doen? Ertussen is er zoveel te zien!
We zien ook vaak gehuurde busjes die echte snelheidsduivels zijn, beperkt in vakantie, en toch alles willen bekijken.

Het enige nadeel hier is dat er zoveel zandvliegen zijn! Aaagh , wat haat ik die beesten! De beten zijn even groot als een muggenbeet en ze jeuken minstens even hard.
De locals hier gebruiken een DEET vrij middel. Olie! De combinatie van Sweet Almond Oil (Zoete amandelolie) en Citronella olie. Je bent vettig als je dit gebruikt , maar het helpt wel.
Gelukkig dat we een aantal maanden geleden nog es in de Bio-Planet zijn gaan winkelen (citronella spray gekocht). Tip voor de Belgjes: citronella kan je in de Colruyt kopen alsook Zoete Amandelolie. Je vermengt dit met elkaar , enkele druppels zijn genoeg in heet water en zet dit bv in de gang van je slaapkamer. Gegarandeerd geen muggen meer! En het is niet giftig voor je lichaam!

Vanuit Lewis Pass kwamen we eerst aan in Manuia Springs. Dit zijn natuurlijke warmwaterbronnen. Maar dit was geprivatiseerd door Japanners. Ik was even de prijs gaan bekijken, en ik mocht van de man ook even de baden bekijken. Toen ik terug binnenkwam in het gebouw zag ik een rek staan met natte zwempakken. Dit moest je blijkbaar hier uitdoen voordat je de rest van de baden ging bezoeken.
Het idee schrikte me een beetje af. Je zwempak uitdoen, en daar op een kapstokje hangen. Ook al waren de baden apart (mannen & vrouwen apart).

We besloten om naar de volgende warmwaterbron door te rijden 'Sylvia Flats'. Dit zou een wandeling zijn, en dan de bronnen in het bos.

We vonden het niet!

Even erna gingen we richting een plek waar er een lange wandeling begon. Je moest je eerst aanmelden aan een gebouw. Jan informeerde even naar de bron, maar de bron bleek niet meer te bestaan. Het was een aantal weken geleden ingestort door de aanhoudende regen. Een platform van erboven was doorgezakt en het was te gevaarlijk om je nog in de baden te begeven.

Ok! Wat nu? Er zat niks anders op om toch naar Hanmer Springs te gaan, en daar een pasje te kopen.
Nu zijn we deze late namiddag/avond al even gaan voorbrubbelen. En hebben we al de 40°C baden geprobeerd (stinkt vreselijk naar rotte eieren) en het is gezond voor het lichaam. Maar als je Jasmijn heet, en je niet kan stoppen met kwebbelen krijg je soms een slokje water binnen. Het was direct gedaan met praten!! Eikes!! Vuil!

Morgenvoormiddag gaan we terug. Ons pasje is 2 dagen geldig :-)
Nu weet ik dat ik soms ook es men mond moet houden.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 27; dbt: 0.0382s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb