Ledovce jizniho ostrova: Franz Josef a Fox Glacier

Oceania » New Zealand » South Island » Franz Josef
January 9th 2015
Published: February 1st 2015

Franz Josef není jen historický chlápek, jde taky o vesničku a ledový ledovec. Nebo možná ne tak ledový, neustále se zmenšuje a to přímo dramaticky. Koneckonců ale to je ledovec, tak by se mohl ode mě dočkat trochu úcty...dobře, dobře, je to ledový ledovec.
Franz Josef je taky absolutně miniaturní vesnička, která má od všeho jedno, nanejvýš dvě (snad včetně ulic) až na turistická centra s výlety- jen obchody nabízející výlet helikoptérou jsou alespoň 3. Evropská kavárna (to je název a pouze a jen název) s dnešními koblihami za $4 nebo včerejšími za $2 doplnila energii nám i bateriím našich mobilů.
Saskia si na další den zarezervovala seskok padákem, měly jsme tak čas na procházku. Vydaly jsme se na údajně 3,5 hodiny trvající Three Miles Track. Polovina vede lesem a druhá polovina po pláži- ta plážová polovina pouze během odlivu a 2 hodiny před a po ním. Na trase ani v laguně v polovině jsme nepotkaly živáčka, takže jsme pěkně nalehko vlezly do ledového Tasmanského moře (sprchu jsme už několik dní neviděly 😉). Odliv vrcholil v 8 večer, v 6 jsme započaly náš návrat po pláži a řeknu vám, bylo to dost o hubu. Jestli tohle byl teda odliv... Často jsme musely přelézat kameny, krkolomná dráha. A sandflies nedaly a nedaly pokoj.

Zima mi prostupovala kostmi, takže jsem v noci poprvé spala v autě. Ubytovaly jsme se na kempu nedaleko vesnice. Kontroloři z DOC (Department of Conservation) přijeli v 9 večer-takže jsme prostě musely zaplatit.
Ráno byla v novinách zpráva, že v této oblasti proběhlo zemětřesení, já si ale vůbec ničeho nevšimla. Náš tank asi otřesy ztlumil. 😊
Seskok se kvůli počasí nekonal, tak jsme vyjely vstříc druhému ledovci, Fox Gacier.
K oběma se musí dojít procházkou, cesta tam a zpět trvá asi hodinu a půl. Stejně tak je ledovec pořádně daleko. A navíc je dost špinavý. Takže pokud mohu doporučit, kupte si raději výlet helikoptérou, která přistává přímo na něm. Anebo prostě nemějte očekávání. Ty krásné reklamní fotky vznikly z placeného výletu (ne ty moje).
Ledovec stále pracuje a odpadává- kvůli tomu ty výstražné cedule Nechoďte blíž. Co by ale lidé neudělali pro fotku- odstrašující případy úmrtí pod ledovcem tady proto 'hrdě' vystavují.

Hotovo, jede se dál, směr Wanaka. Cestou míjíme krásnou scenérii se zasněženými vrcholky a nakonec se ubytováváme v kempu s dechberoucím výhledem. Já spím zase v autě, tak dobrou noc.

Tot: 0.149s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb