Endelig New Zealand - ett av flere mål på turen. Utrolig spennende med masse natur. OMSIDER OGSAA NAA BILDER!!!

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Franz Josef
February 15th 2011
Published: February 15th 2011

Landet i Christchurch for en uke siden. Måtte i full fart kjøpe returbillett til Sydney. Selv gamle back-packere med fete kredittkort slipper ikke inn her uten retur eller billett hjem!! Mao er vår frihet ikke som den var planlagt. Enden på det hele ble billett via Fiji, Los Angeles til London,men vær sikker på vi finner på noe under veis.I tillegg forsvant kjapt agurk, avokado og div. matvarer av en superstreng toll.
Nå koser vi oss i et Spaceship campervan -enkel mobil- en herlig måte å komme rundt i et vidstrakt land. Landet har en flott vekslende natur med en fjellkjede som går langsetter både Nord- og Sørøya. Mount Cook rager høyt med vel 3700 m. Et imponerende syn i flott vær. På vestkysten av Sørøya stuper isbreene fra 3000m og ned i tette regnskoger ved havet.
Vi sover på enkle campingplasser flott laget for campervaner. Mest spennende hittil har vært gullgravercampingplass, der vi ble vekkeiut av raanere midt på natten.
Mer om dette flotte landet senere denne uken. Da kommer også bilder som er vanskelige å overføre til bloggen.
Hyggelig med kommentarer fra dere alle. Rekker ikke pga dårlige internettforhold å svare alle. Riktig med kommentar om at Nina drikker kun espresso - og i tillegg litt vin i dette frodige vinlandet!!! Hun er smaker på flotte vingårder - jeg er sjåfør.

15th February 2011

Hei igjen!
Ja, dette er et liv som ligger bokstavelig milevidt fra et traust Trøndelag. Det virker som dere skikkelig nyter livet og finner på mye undervegs. New Zealand er jo også ekstremsportens arnested så dere slipper vel ikke una strikkhopp mm....?! Bobil er jo en fin måte å komme seg rundt på og oppleve i eget tempo. Her en veldig skifting i temperatur. Men en skikkelig topp vær og føre helg sist. PG kurs på Oppdal lørdag og ski søndag. Ryggen er litt berserk om dagen. Men prøver å holde koken. Kos dere videre med hverandre og alle nye oppøevelser!!! Beste hilsen Hans
17th February 2011

Plutselig hjemme igjen.....
Tiden flyr - og dere har også fløyet litt i det siste, ser jeg.:-) Ett tips fra meg: Dere blir lenger enn dere hadde planlagt i utgangspunktet! Høres ut som dere har det som plommen i egget - gleder meg å se bilder! Har dere vært på kiwi-slang ennå? Stor klem
19th February 2011

Endelig inne på bloggen ders!!!
Endelig har vi tatt oss tid til å gå gjennom hele bloggen fra start til nå. For en fantastisk opplevelse dette må være for dere, og ikke minst spennende for oss å lese. Flotte bilder - legg gjerne inn flere. Vi gleder oss til å se alle når dere kommer hjem. Senga er forresten ledig i underetasjen når dere kommer hit til Gissern igjen. Vi skulle gjerne ha vært sammen med dere på New Zealand. Sikkert en fasinasjon som har kommet etter Lord Of Rings filmene, der vi fikk se den fantastiske naturen der dere er. Lille rød står ellers tildekket med snø ute på parkeringsplassen. Det har kommet nye 20 cm med nysnø i løpet av siste uken. Det er elllers flotte forhold på Sjusjøen også nå, så vi er bare "litt" misunnelige. PS - Terje og Co. kommer og henter hyttenøkkelen i morgen. Vi gleder oss til fortsettelsen med bilder fra NZ. Mange hilsenere og klemmer fra Jægertroppen

Tot: 0.099s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0555s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb