Allergie


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Fox Glacier
November 22nd 2011
Published: November 22nd 2011
Edit Blog Post

We eten helaas hier veel vlees en maar 2 keer vege in de week. Vooral omdat er OVERAL maar dan letterlijk overal soja doorgedraaid is! De lechitine op zich is voor mij niet zo heel erg (soms weet ik het gewoon niet), maar het is vooral de sojabloem, sojabonen, lupine , olie , etc.
Dus vege worstjes, burgers is een njet. Ook vele groenten in blik dan zit er soja in. Ik ben verplicht om krakotten te eten , uit het dure rek van 'gluten free' als we geen Dr.Vogel brood vinden.
Tot nu toe is het Vogel brood het enige brood dat ik kan eten. Het is ook niet in elke supermarkt te vinden...

In Queenstown hadden we dan es een gewone bakker gevonden , we kopen daar een brood omdat het verkoopstertje had gezegd dat er geen soja in zat. 2 happen later wordt ik zo rood als een tomaat en kwam ik gek van de jeuk! Jan ging terug naar de bakker om de discussie met de chef aan te gaan. De aanhouder won (Jan) en we kregen ons geld terug.
Het werd dus terug Vogel brood.
Maar in Arrowtown hadden we meer geluk en het was het lekkerste brood dat we in die maand al geproefd hadden. We willen wel meer van die bakkers tegenkomen!
Nogal een geluk dat in België niet overal sojabloem wordt ingesmeten in het brood en de 'ik mis' de lekkere pistolets!

Geen idee wat het zal geven in Australië , mijn allergie. En al zeker geen idee wat het in Azië zal zijn...maar we geven de moed niet op. Er mogen wel een paar kilootjes af bij mij. Dat zal wel lukken met de krakotten...:-)


Wat ik tot nu toe al mis van eten:
de lekkere frietjes, brood , pistolets & koeken, bier, yoghurt, en alle lekkere biodingen uit de biowinkel, zoete drop, zuurtjes, troebel appelsap, bio cola, frisse groentjes en lekker fruit, vegetarisch eten (zonder allergie), en de mezze bar in Gent mis ik ook heel erg (vooral het vegetarische menu).
Wat Jan mist: de neuzekes uit Eeklo , drop, Orval & Westmalle Tripel

Advertisement



Tot: 0.048s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 22; dbt: 0.0311s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1018.1kb